söndag24 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

McDonalds i samarbete med Spotify

Publicerad: 25 juni 2014, 07:11

McDonalds ska locka kunder med rätt musik. Nu tecknar snabbmatskedjan avtal med Soundtrack Your Brand för att använda tjänsten Spotify Enterprise.

Ämnen i artikeln:

McDonalds

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Musiken ska bli viktigare i McDonalds restauranger. Det nya avtalet, som McDonalds är först i världen med, innebär bland annat att varje enskild restaurang kan få ett eget anpassat musikschema eller en musikprofil.

Tjänsten Spotify Enterprise innehåller också lyssningsdata från Spotify om vilken typ av musik en viss målgrupp föredrar, vilket gör att McDonalds kan anpassa musiken efter målgruppen.

Musikschemat anpassas också efter dag och tid på dagen, liksom efter McDonalds kampanjer.

– Vi är stolta över att få jobba med McDonalds. Deras vision för digitalt ligger i framkant och nu tar vi bakgrundsmusiken och sätter den i förgrunden, säger Andreas Liffgarden, grundare av bolaget Soundtrack Your Brand, som lanserar Spotify Enterprise på den svenska marknaden, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev