Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mätning A och O för framtidens handel

Publicerad: 13 November 2013, 12:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:05

Mätning, uppföljning och varumärkesbyggande är viktiga byggstenar för framtidens handel.


Ämnen i artikeln:

ZalandoCriteo

Hur ser framtidens handel ut? Det försöker Robert Lang, vd för Criteo, Michael Lindskog, Sverigechef för Zalando och Ning Li, vd för Made.com bena ut i en paneldiskussion under ledning av Ola Ahlvarsson.

Modeföretaget Zalando som grundades 2008 har prisats för sitt kontinuerliga förbättringsarbete.

– Vi har möjligheterna att mäta allting och använda den informationen för att säkerställa att köpet går så smidigt som möjligt och att konsumenten ska bli så nöjd som möjligt med produkten och servicen, säger Michael Lindskog.

Just nu läggs mycket fokus på att förbättra upplevelsen på mobilen. I dag har Zalando tre olika appar.

Enligt Ning Li är varumärkesbyggandet lika viktigt inom e-handel som inom traditionell handel.

– Vi försöker skapa varumärken som är exklusiva och svåra att kopiera. Ett starkt varumärke genererar lojala kunder.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

ZalandoCriteo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.