Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Match.com köper Spraydate

Publicerad: 27 Februari 2013, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:54

Dejtingsajten Match.com köper sin svenska konkurrent Spraydate.


Spraydate startade för 12 år sedan och och var en av de första dejtingsajterna i Sverige. I dag står det klart att sajten köps av konkurrenten Match.com – för en hemlig summa pengar.

– Vi kommer att kunna erbjuda Spraydates medlemmar en ännu bättre tjänst, säger Mårten Forste, verksamhetsansvarig för Match.com i Norden, till dagensmedia.se.

Köpet görs enligt honom för att stärka Match.coms position i Norden.

– Jag tror att våra medlemmar ganska snart kommer att märka en förbättrad kundservice och upplevelse, säger Mårten Forster.

Genom uppköpet kommer medlemmarna på båda datingsajterna att ha tillgång till ett större urval av potentiella partners. Tack vare förbättrad teknik, bland annat i form av en större mobilplattform, tror Mårten Forster på en lyckad affär.

– Våra medlemmar kommer att få uppleva den nya tjänsten under våren, lovar han.

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev