Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Match.com köper Spraydate

Dejtingsajten Match.com köper sin svenska konkurrent Spraydate.


Publicerad 2013-02-27 08:35

Dela artikeln:

Spraydate startade för 12 år sedan och och var en av de första dejtingsajterna i Sverige. I dag står det klart att sajten köps av konkurrenten Match.com – för en hemlig summa pengar.

– Vi kommer att kunna erbjuda Spraydates medlemmar en ännu bättre tjänst, säger Mårten Forste, verksamhetsansvarig för Match.com i Norden, till dagensmedia.se.

Köpet görs enligt honom för att stärka Match.coms position i Norden.

– Jag tror att våra medlemmar ganska snart kommer att märka en förbättrad kundservice och upplevelse, säger Mårten Forster.

Genom uppköpet kommer medlemmarna på båda datingsajterna att ha tillgång till ett större urval av potentiella partners. Tack vare förbättrad teknik, bland annat i form av en större mobilplattform, tror Mårten Forster på en lyckad affär.

– Våra medlemmar kommer att få uppleva den nya tjänsten under våren, lovar han.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.