Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mary Lee Sjönell gör storytelling i Cannes

Publicerad: 25 Maj 2011, 10:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Branschprofilen Mary Lee Sjönell fortsätter sitt korståg om digital storytelling. I juni gästar hon Cannes Lions med ett interaktivt spel som ska gestalta digitalt berättande.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Byråproducenten och storytelling-experten Mary Lee Sjönell leder ett seminarium i Cannes på temat ”Small is the new big”. Föreläsningen handlar om hur företag lyckas genom att vara tillgängliga, ha ett lokalt tilltal och en genomtänkt storytellingstrategi. Tankarna lyfts fram med ett interaktivt spel.

– Det ska bli otroligt roligt. Vi gör ett interaktivt spel som visar den storytelling-modell som behövs i den digitala världen, säger Mary Lee Sjönell.

Med sig på scenen har hon bland annat Meredith Howard, kommunikationschef för Daily Candy, konstnären Jani Leinonen som låg bakom den finska kidnappningen av Ronald McDonald samt Amy och Scott Laine i Hyperlane som koncentrerar sig på lokal marknadsföringsstrategi.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.