Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Martina Göransson blir ordinare CMO på Blocket

Publicerad: 11 Oktober 2019, 10:50

Martina Göransson, CMO på Blocket.

Foto: Janne Næss

”Vi ska dubbla omsättningen inom fem år”, säger Martina Göransson.


Ämnen i artikeln:

BlocketSchibsted

Martina Göransson blir nu ordinarie chief marketing & customer officer (CMO) på Blocket. Hon har varit företagets tillförordnade CMO sedan augusti och kommer närmast från en roll som chef för insikter och media på Tele2.

– Det känns fantastiskt roligt att få vara med på denna tillväxtresa där mycket förändras. Dessutom känns det fint att vara en del av ett företag som vill bidra till en mer hållbar värld. 

Martina Göransson menar att hållbarhet kommer att genomsyra Blockets arbete framöver.

– Där har vi potential att göra mer. 

Vad ska Blocket göra för att mer arbete ska genomsyras av hållbarhetstänk?

–  Vi har exempelvis nu en kampanj med Eva Röse där vi lyfter miljönyttan med att handla på Blocket. Hållbarhet kommer att genomsyra det vi gör framöver, både externt i form av kommunikation, men även i vårt interna arbete och när vi ser vilka erbjudanden vi ska ha framöver. 

Vad är Blockets största utmaning?

–  Att leva upp till de krav som ställs på oss i och med den tillväxtresa vi är på. Blocket har en ambitiös strategi att dubbla i både användande och omsättning de närmaste fem åren.

LÄS MER: Strategin bakom Schibsteds kringaffär 

Martina Göransson berättar att Blocket satsar på att bli en plats som används av fler, oftare och en plats ”där man ska kunna få fler behov tillfredsställa”. Nyligen lanserades tjänsterna Blocket Utbildning och Resor.

Kommer tjänster inom fler områden att lanseras framöver?

– Jag kan inte säga vad, men jag kan nästan lova att det kommer att bli fler områden.

 

 

Axel Duberg

Reporter

Ämnen i artikeln:

BlocketSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.