Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Martina Brynielsson ska styra Betsafes varumärke

Publicerad: 20 Oktober 2015, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:25

Betsafes nya globala varumärkeschef om utmaningarna i att ratta ett varumärke som aldrig möter sina kunder fysiskt.


Ämnen i artikeln:

Betsafe

För några månader sedan tog Martina Brynielsson över som ny global varumärkeschef på Betsafe. Hon säger till Dagens Media att det är en spännande men väldigt utmanande roll.

– Den största utmaningen är egentligen att hålla sig uppdaterad i ett så rörligt medielandskap. Detta samtidigt som man måste behålla fötterna på jorden och behålla sina kärnvärderingar.

Hon fortsätter:

– Betsafe är redan på rätt bana och vi jobbar mot rätt utmaningar. Det vi ska tänka på är att utveckla vårt varumärke ännu mer.

Betsafe.com är en svensk spelsajt som börjat arbeta globalt med ett av huvudkontoren på Malta, där även Martina Brynielsson sitter.

– Att kunna få arbeta globalt och gå in i denna nya roll känns fantastiskt. Det känns som en utmaning inte bara yrkesmässigt utan även personligen.

Hur hanterar man ett varumärke?

– Det gäller att alltid vara på tårna och vara lyhörd. Att alltid kunna ha ett utifrån- och in perspektiv. Vi försöker ständigt att jobba på alla olika plattformar för att nå våra kunder. Vi jobbar väldigt kuncentrerat och försöker alltid bygga upp en kommunikation mellan oss.

Enligt henne är det viktigt att bygga upp en tvåvägs kommunikation och att kunderna ska få känna sig sedda.

– Vi jobbar ju bara digitalt och möter bara våra kunder där. Vi möter dem egentligen aldrig fysiskt och därför är det ännu viktigare att jobba på att skapa ett starkt community online.

Betsafe gick även ut förra veckan med att de numera sponsrar Manchester City.

– Det känns fantastiskt och är väldigt kul då vi kan slå ihop innehåll och underhållning på detta sättet.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Betsafe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev