Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Martin Schori till Kit – ska bygga nyhetsredaktion

Nystartade Kit ska rekrytera en nyhetsredaktion.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Maj 2015, 05:28
Uppdaterad: 22 Februari 2016, 09:33

Ämnen i artikeln:

Martin SchoriKit

Kit, sajten som Bonnier har investerat 50 miljoner kronor i, lanserades i april. Hittills har innehållet mest bestått av längre featurebetonat material.

Men Kit planerar även att bygga upp en nyhetsredaktion, kan Dagens Media berätta. Martin Schori värvas från Aftonbladet för att som nyhetschef leda arbetet.

– Det ska bli kul att vara med att bygga upp ett nytt sätt att jobba och tänka kring nyheter och hur man når sina läsare, säger han och tillägger:

– Det ska också bli spännande att jobba på ett ställe där man inte har någon papperstidningsbakgrund.

Hur många medarbetare som ska rekryteras kan Martin Schori inte svara på i dagsläget.

– Vi kommer att rekrytera för fullt, säger han.

Hur kommer det materialet skilja sig från det som i dag finns på Kit?

– Det kommer att vara ett annat ben, med mer dagsaktuella grejer. Det som också är roligt i detta är att grundarna har väldigt höga ambitioner.

Martin Schori, som i dag jobbar som onlineredaktör på Aftonbladet, börjar på Kit efter sommaren.

– Det kommer att vara jättetråkigt att lämna Aftonbladet. Jag har älskat varje sekund.

Martin Schori har tidigare arbetat på Dagens Media.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Martin SchoriKit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.