Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Marknadsföring på tisdagar bäst

Publicerad: 10 September 2009, 10:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Tisdagar är den dag då flest besökare klickar på företagsmaterial på Facebook.


Hur mycket besökare klickar på material från företag på så kallade fan pages-på Facebook varierar över veckan visar en undersökning från Vitrue. Högst klickfrekvenser, 9,89 procent syns på tisdagar.

Överlag är det under veckans första dagar som besökarna på Facebook intresserar sig för företagsmaterial. Måndag-onsdag klickar igenomsnitt 9,72 procent av besökarna på postningar på företagssidor. På torsdagar sjunker detta till 4,39 procent på fredagar och lördagar ligger klickfrekvensen på 2,7 procent för att sedan öka till 7,63 procent på söndagar.

Det här innebär att företag som lanserar något på Facebook bör fundera över när på veckan detta sker.

- Det här innebär inte att företag enbart ska posta grejer på tisdagar men att det finns skillnader och att man bör tänka igenom sina postningar för att maximera effekten, säger Reggie Bradford, vd på Vitrue till Mediapost.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.