Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Marknadschefsbarometern pejlar läget hos marknadscheferna

Publicerad: 29 April 2013, 14:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:25

Dagens Media och Sveriges Annonsörer står bakom undersökningen Marknadschefsbarometern.


Hur ser marknadscheferna på utvecklingen under det kommande kvartalet? Minskar eller ökar de sina marknadsföringsinvesteringar? Planerar de att byta byråer? Vilka kanaler är prioriterade? Hur ser de på olika brännande frågor?

Det är några av frågorna som besvaras i Dagens Medias och Sveriges Annonsörers undersökning Marknadschefsbarometern.

Undersökningen, som startade 2013, genomförs kvartalsvis med marknads- och kommunikationschefer på Sveriges mest reklamintensiva företag som respondenter.

LÄS OCKSÅ:

 

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.