Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Marknadschef Stefan Hedelius: "Nyttjar det vi har på ett annat sätt"

Publicerad: 1 Oktober 2014, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:27

Marknadschef Stefan Hedelius om varför SAS nya kommunikationskoncept är ekonomiskt mer effektivt.


Ämnen i artikeln:

SAS

Dagens Media har tidigare berättat om SAS nya kommunikationskonceptet, signerat Åkestam Holst, där "We are travelers" är pay-offen.

Bolaget går i och med detta mot mer kontextuell annonsering, säger SAS marknadschef Stefan Hedelius till Dagens Media.

Det gör att marknadsinsatserna kan planeras annorlunda, vilket innebär att bolaget använder sin markandsbudget på ett effektivare sätt, enligt Hedelius.

– Beroende på hur marknaden ser ut ska vi kunna använda det vi har på ett smartare sätt. Vi ska bli bättre på att nyttja våra egna kanaler mer. Vi blir mer effektiva, men det innebär inte per se att vi drar ner på externa kommunikationskostnader, säger han.

SAS har drygt 688 000 fans på Facebook, 50 000 följare på Twitter och 3,5 miljoner Eurobonus-medlemmar. Detta är kanaler som flygbolaget ska dra större nytta av.

På frågan om omgörningarna innebär att folk kommer att få lämnar marknadsorganisationen svarar Hedelius:

– Vi tittar hela tiden på vilka kompetenser vi har. Senaste året har vi växlat in och ut för att få den optimala mixen.

 

Läs mer om SAS nya reklamkoncept i Dagens Medias tidning nummer 16, 2014.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SAS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.