Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Margaux Dietz och JLC till Splay

Youtube-profilerna lämnar United Screens för talangnätverket Splay.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Oktober 2017, 13:19
Uppdaterad: 29 November 2017, 13:57

Ämnen i artikeln:

SplayYoutube

Youtube-nätverket Splay grundades 2013 av Vigor Sörman. Misslisibell och Clara Henry är några av profilerna i nätverkets stall.

Nu knyter bolaget till sig ytterligare välkända namn. Såväl Youtubern Margaux Dietz och humorgruppen JLC lämnar United Screens för att bli en del av Splaygruppen.

De nya rekryteringarna innebär att Splay breddar sin målgrupp uppåt i åldrarna, uppger bolaget i ett pressmeddelande.

– JLC och Margaux är bäst i Sverige på att nå den digitala målgruppen mellan 25–40 år. Tillsammans kommer vi utveckla nya spännande och unika innehållskoncept för våra annonsörer, säger Viktor Linnell, Sverigechef för Splay, i en kommentar.

För ett år sedan lade Splay om sin strategi. Avtal med flera mindre influencers sades upp till förmån för en satsning på några få, större profiler.

En av dem blir alltså Margaux Dietz, som fick sitt genombrott när hon släppte en vlogg från sin förlossning.

– Jag vill fortsätta att utveckla min YouTube-kanal och har även andra innehållsidéer som till exempel en egen programserie och då känns Splay som den självklara partnern, säger Margaux Dietz i ett uttalande.

– Vi brinner för att göra bra innehåll som publiken vill se och här känns det som att Splay delar vår vision. Vi har redan flera spännande varumärkessamarbeten igång som känns riktigt bra, kommenterar JCL-medlemmen Lucas Simonsson.

Ämnen i artikeln:

SplayYoutube

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.