Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Marabou på Instagram-offensiv under 2016

Publicerad: 5 Januari 2017, 12:03
Uppdaterad: 5 Januari 2017, 13:17

Marabou är det varumärke i Sverige som växte mest på Instagram under 2016. Här är de övriga svenska varumärken som gick bäst på Instagram under året.


Ämnen i artikeln:

InstagramMarabou

En gång i månaden listar optimeringsföretaget Zalster de svenska varumärken som väcker störst intresse på Instagram. Den här gången har bolaget även presenterat en årskrönika för året 2016. 

Vilket är Sveriges mest engagerande varumärke på Instagram under året om gick? Och vilket varumärke är Sveriges mest växande?

Rapporten vilar på antal följare, snitt-likes per uppladdning plus en "engagemangsgrad", vilken räknas ut genom att dela antalet snittlikes med antal följare. Till sin årskrönika har man tagit hänsyn till alla konton som spårats under hela 2016 för att kunna dra en slutsats om vilka som haft högst engagemang och växt mest.

Resultatet då?

Skistar var med kontot @skistarvemdalen det varumärke som engagerade mest på Instagram under 2016. Men kontot som däremot växte mest under 2016 var Marabous. Ett konto som idag har 196 000 följare.

Varumärkena som engagerade mest på Instagram under 2016:

1. @skistarvemdalen

2. @bregottfabriken

3. @skistar_salen

4. @mjau_sverige

5. @securitassverige

Varumärkena som växte mest på Instagram under 2016:

1. @marabousverige (+109 935 )

2. @ikeasverige (+94 198 )

3. @flysas (+58 278 )

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

InstagramMarabou

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev