Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Mar tech tar allt större del av budgeten

Publicerad: 18 Mars 2019, 08:40

Trygg Hansas Emma Brandt-Johnsson, Accenture Interactives Mattias Boman och Jeanette Asteborg, Volkswagen.

DAGENS MEDIA MAGASIN. Medierna pekas ut som förlorare när marknadschefer hellre spenderar pengar på mar tech.


Ämnen i artikeln:

VolkswagenTrygg-Hansa

Marknadschefer lägger allt mer pengar på mar tech och egna digitala kanaler. Anledningen är, enligt Mattias Boman som är Nordenansvarig på Accenture Interactive, att konsumentbeteendet förändrats i samspel med förflyttningen till nätet, och med att kundernas förväntningar har höjts. Nu gäller det för annonsörerna att hänga med i utvecklingen. 

Accenture Interactive är konsultbolaget Accentures kreativa enhet, som är inriktad på design- och tjänsteutveckling. Bolagets affärsidé är att leda kunderna genom den komplexa omställningen.

Vad är det största problemet en marknadschef som vänder sig till er har? 

– Att länka ihop alla delar i kundresan så att den blir optimal ur kundens perspektiv. Ofta finns en uppdelning inom både marknadsorganisationen och olika delar av bolaget som försvårar, säger han.

Läs mer om hur bolag som Volkswagen och Trygg Hansa resonerar när de lägger allt mer resurser på mar tech i Dagens Media nummer 2, 2019, som kom ut 13 mars.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VolkswagenTrygg-Hansa

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev