Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mäklarhuset i digital offensiv

Publicerad: 2 Oktober 2012, 04:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Mäklarhuset drar igång en digital offensiv i och med lanseringen av en ny sajt. Dessutom byter fastighetsmäklaren reklambyrå.


Denna vecka går Mäklarhusets nya sajt, som är gjord inhouse, upp. Den tidigare sajten var sex år gammal, berättar Erik Wikander, som tillträdde som vd på Mäklarhuset för ungefär ett halvår sedan.

– Den gamla sajten har så klart skruvats genom åren, men nu tar vi ett stort generationskliv uppåt, säger han.

Den nya sajten ska bland annat vara mycket mer inspirerande, sökfunktionen har förbättrats och presentationen av objekten har fått ett ansiktslyft. Dessutom har den en tydligare koppling till sociala medier som Facebook och Twitter och är bättre sökmotoroptimerad.

Mäklarhuset har också skapat en ny sida på Facebook, där det bland annat går att söka bland objekten.

– Den digitala sidan är väldigt viktig för oss. Nu har vi valt att Facebook som ett forum för fördjupning kring bostadsmarknaden där vi kommenterar frågeställningar om räntor, konjunkturen och annat som är relaterat till bostadsköpet.

Dessutom har Mäklarhuset tagit fram en mobilsajt, där användarna bland annat kan lägga bud, och anpassat den nya sajten till Ipad.

– Genom vår digitala satsning tar vi ett ganska stort steg för mäklarbranschen.

I somras bytte Mäklarhuset reklambyrå från Göteborgsbaserade Hey it´s Enrico Pallazzo till Stockholmsbyrån Moow.

– Jag vill ha en konstellation som sitter i Stockholm eftersom jag jobbar härifrån. Moow kan den digitala arenan och sociala medier, vilket är vad vi behöver hjälp med.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.