Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Magnus Zaar utvecklar engelsk nyhetssajt

Publicerad: 11 Maj 2015, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

Den engelska tidningen The Telegraph ska utveckla en ny videostrategi. Bakom projektet står tidigare Aftonbladet-chefen Magnus Zaar.


Sedan Magnus Zaar lämnade jobbet som chef för Aftonbladet TV har han startat online-tv-byrån Zaar TV. Nu ska han ta fram en ny videostrategi för den engelska tidningen The Telegraph.

– Den här typen av förflyttning måste alla göra just nu och alla inser att de måste göra den. Det är något som är dyrt, lätt att göra fel i och något som måste göras omgående. Det här uppdraget är jätteroligt och nu kommer mitt bolag också att expandera, säger Magnus Zaar till Dagens Media.

Uppdraget för The Telegraph har redan inletts och kommer att leda till att Magnus  Zaar får spendera en hel del tid i London. Vid sidan av projektet kommer han också att fortsätta uppdraget med Ekonomi & Finansnyheterna samt Flow Network.

– Just nu är jag fullständigt överhopad med jobb. Det är uppenbart att den här förflyttningen sker just nu, både på mediesidan och företagssidan. När man inte kan lita på att tv-reklamen levererar måste man hitta en ny strategi. Det börjar fler och fler inse, säger Magnus Zaar.

Har några fler utländska bolag fått upp ögonen för dig nu?

– Det kan väl bli så att jag ska jobba med ytterligare två engelska företag, men jag kan inte gå in närmare på det. Det är en väldigt intressant marknad med stora tidningar och stora varumärken. The Telegraph är etablerat som ett stort nyhetsvarumärke internationellt och inte bara i England.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.