Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Magnus Johansson i topproll på The Trade Desk

Publicerad: 22 februari 2022, 09:52

Adtech-veteranen Magnus Johansson blir chef på The Trade Desk

Foto: Janne Næss

Den digitala annonseringsplattformen The Trade Desk stärker närvaron i Norden och rekryterar Magnus Johansson till att leda satsningen.


Ämnen i artikeln:

Magnus JohanssonProgrammaticNyheterAdtech

Magnus Johansson blir Nordenchef på The Trade Desk som växlar upp satsningen i området. Han kommer att leda det nordiska teamet från stockholm.

Magnus Johansson är ett känt namn i branschen, med lång erfarenhet av att etablera och utveckla verksamheter och tekniker för digital marknadsföring. Senaste åren har han varit nordenchef för företag som Sizmek, RocketFuel och Outbrain. Dessförinnan som regional säljchef på Yahoo! och Admeta. 

– Det är spännande och kul att få vara med att utveckla The Trade Desk i Norden. Sverige och de nordiska länderna är en mogen marknad, där varumärken och annonsörer kräver att teknologin kan leverera. The Trade Desks plattform innebär ett innovativt och smart sätt att köpa digital marknadsföring i alla viktiga kanaler, som webb, mobil, digital audio och CTV. Jag ser fram emot att bygga upp och leda vårt nordiska team och göra det möjligt för många fler att använda The Trade Desks innovativa arkitektur och expertis inom digital marknadsföring, säger Magnus Johansson, i ett pressmeddelande.

The Trade Desk har sedan länge en vision om att förnya den digitala annonseringen och har deltagit i en rad initiativ för att göra branschen mer transparent. Ett exempel är Unified ID 2.0, som The Trade Desk tagit initiativ till och som sedan dess har utvecklats kollektivt av branschen. Syftet är att ge användare större kontroll över sin data, samtidigt som man behåller värdet i relevant marknadsföring. 

LÄS ÄVEN: Har vi nått peak adtech? 

 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev