Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

M:s kommunikationschef: "Vänstern har det lättare"

Publicerad: 15 November 2015, 09:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:21

I veckans avsnitt av kommunikationspodden förklarar Moderaternas kommunikationschef Per Nilsson varför vänster-politik är enklare att förstå.


Varje söndag får du ett nytt avsnitt av Kommunikationspodden – som är ett samarbete mellan Dagens Media och Storstad Medieproduktion. Programledare är författaren och journalisten Max Landergård.

I dagens avsnitt träffar han Moderaternas kommunikationschef Per Nilsson. Han reder ut vad som fungerar bäst - pajkastning eller att berätta om egna kvaliteter.

Per Nilsson säger själv att han blev kommunikationschef för Moderaterna "av en slump".

"Det är höst i ett Sverige som börjar tvivla på framtiden", så har Per Nilsson valt att inleda reklamfilmen med Anna Kinberg Batra under Moderaternas höstkampanj.

– En av svårigheterna är att kommunicera argumenten för vår politik. Om partiet säger att skatteintäkterna ökar om man sänker skatten, exempelvis - någonstans i den logiska följdleden så tappar vi många människor. Politiker förstår - men när det ska sägas kort och effektivt så blir det svårare. Där har vänstern lättare kommunikativt. Vinster i välfärden är lättare att kommunicera, där har vi det svårare, säger Per Nilsson.

 

Lyssna på intervjun med Per Nilsson här:

 

<iframe id="audio_iframe" src="http://www.podbean.com/media/player/uqiy3-5a3308?from=yiiadmin&skin=4&postId=5911304&download=0&share=1&fonts=Helvetica&auto=0" height="100" width="100%" frameborder="0" scrolling="no" data-name="pb-iframe-player"></iframe>

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.