Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Lyckad Spotifykampanj för Sector Alarm

Publicerad: 16 Mars 2011, 05:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Sector Alarms rekryteringskampanj på Spotify överträffade alla mål. "Det är ett fantastiskt genomslag på Spotify", säger marknadschefen Johan Rosenqvist.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Kampanjen rullade mellan den 15 november och 12 december på Spotify, och riktade sig mot 19- till 29-åringar bosatta i Stockholm, Göteborg, Malmö och Lund.

Syftet med kampanjen var att med en relativt liten investering kunna få in så många jobbansökningar som möjligt under en kort period.

Larmbolaget hade som mål att få in 70 ansökningar. Men under de tre veckor som spotten rullade skickades mer än dubbelt så många ansökningar in. Av totalt 184 ansökningar ledde sedan 20 till anställning.

Johan Rosenqvist, marknadschef på Sector Alarm, är väldigt nöjd över resultatet.

– Det är ett fantastiskt genomslag på Spotify. Det vi ville var att nå målgruppen direkt. Och med Spotify når du dem rakt in i deras favoritmedium, säger han.

Samma investering i andra traditionella medier ledde till fem intresseanmälningar, och tre anställningar.

– Via Spotify kunde målgruppen dessutom läsa mer om jobbet medan de lyssnar på sin musik, bara genom att klicka på bannern, säger Johan Rosenqvist.

Kampanjen gjordes inhouse.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.