Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Lokal sajt satsar på bostad

Publicerad: 15 Februari 2016, 09:17
Uppdaterad: 15 Februari 2016, 09:21

Nyhetssajten Bättre stadsdel ger sig in på den lokala bostadsmarknaden.


Den hyperlokala nyhetssajten Bättre stadsdel är en mobil nyhetsajt för stadsdelen Hägersten-Liljeholmen. Nu lanserar sajten en bostadssida för det lokala stadsdelsområdet.

– Som alla vi som bor i Stockholm vet är bostäder ett väldigt angeläget ämne. Alla snackar bostäder och priser och den marknaden vi har haft gör att intresset ökar. Vi startade sajten en gång i tiden för att det byggs så mycket i vår stadsdel så det här känns som ett naturligt steg, säger Mats Falck, chefredaktör och ansvarig utgivare för Bättre stadsdel, till Dagens Media.

Bostadssajten har en lokal sökmotor, i samarbete med Booli, för bostäder till salu. Sidan innehåller också redaktionella artiklar med bostadsfokus. Dessutom har Bättre stadsdel ett samarbete med Svensk Fastighetsförmedling kring native advertising.

– Det kommer att vara både traditionella bannerannonser och native advertising på sajten.

Efter att bostadssajten har lanserats ska också nyhetssajten fräschas upp och få nytt utseende. Än så länge finns Bättre stadsdel i två områden: Hägersten-Liljeholmen och Älvsjö. Nyheterna sprids på flera sätt: genom Facebooksidor, Twitter, en app samt nyhetsbrev.

Vill ni konkurrera med Mitt i och Direktpress?

– Jag ska inte sticka ut hakan för mycket, de är giganter. Vi finns i en stadsdel fullt ut i dag men vår modell är möjlig att använda i fler stadsdelar. Men vi finns här nu och utvecklar sajten där vi är. Ett steg i taget, säger Mats Falck.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.