söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Livet efter cookies – förstapartsdata och AI allt viktigare för mätning och uppföljning

Utfasningen av cookies sätter som vi vet käppar i hjulet för den digitala marknadsföringen. Men även mätning och kampanjuppföljning påverkas.
✓ Mediehusen kan bli nya tidens walled gardens.
✓ Cookielösa annonsvisningar billigare.
✓ Nya privacy-regler tvingar fram nya sätt att mäta i appar.

Publicerad: 10 mars 2022, 06:27

Ämnen i artikeln:

BonnierSchibstedAdformAppsflyerTema: Mätning i mediebranschenDigitala temaveckor

Foto: TarikVision

I runda slängar är halva internet idag utan cookies eftersom både Safari och Firefox redan har fasat ut tredjepartscookies. Nu väntar branschen på att Google ska gå samma väg med

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev