Digitalt
Livet efter cookies – förstapartsdata och AI allt viktigare för mätning och uppföljning
Utfasningen av cookies sätter som vi vet käppar i hjulet för den digitala marknadsföringen. Men även mätning och kampanjuppföljning påverkas.
✓ Mediehusen kan bli nya tidens walled gardens.
✓ Cookielösa annonsvisningar billigare.
✓ Nya privacy-regler tvingar fram nya sätt att mäta i appar.
Publicerad: 10 mars 2022, 06:27
Foto: TarikVision
I runda slängar är halva internet idag utan cookies eftersom både Safari och Firefox redan har fasat ut tredjepartscookies. Nu väntar branschen på att Google ska gå samma väg med
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.