Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Livet efter ”cookiedöden” – här är metoderna och strategierna som kan ersätta kakan

Publicerad: 12 December 2019, 12:23

ATG:s marknadschef Johanna Åberg samt Michael Grimborg, marknadschef på Synsam prioriterar cookie-frågan år 2020. ”Vi vill kunna identifiera besökare på sajten för att sedan kommunicera med dem på ett relevant sätt. I och med begränsningar av cookie-användandet blir det svårare för oss att träffa rätt”, säger Johanna Åberg.

Restriktionerna kring cookies är ett allt större hot mot annonsaffären – och frågan är högt upp på agendan hos Sveriges största annonsörer inför 2020. Vad gör man när en teknik man är beroende av tappar sin verkan? Dagens Media söker efter lösningar hos ett antal experter i branschen.


Ämnen i artikeln:

e-privacyMichael GrimborgDentsu Data LabsAppleCookies

Dagens Media har låtit landets största annonsörer beskriva vilka frågor de tror kommer dominera det kommande året. Ett område som beskrivs som väldigt utmanande år 2020, är webbläsarnas restriktioner mot

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.