Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Linkedin släpper Stories – och byter utseende

Publicerad: 25 September 2020, 09:07

Linkedins nya utseende är mer avskalat än tidigare, med blått och grönt som accentfärger.

Idag börjar en mer avskalad design att rullas ut på Linkedin. Samtidigt släpper plattformen funktionen Linkedin Stories.


Ämnen i artikeln:

Linkedin

Linkedin beskriver det nya utseendet som mer modernt och renare, och syftet är att förenkla för medlemmarna.

Formen baseras på fyra beståndsdelar:

Varm: Linkedin har blandat en varm färgpalett med mildare nyanser, samt blåa och gröna accenter för att tydligare signalera vilka valmöjligheter som finns var på sidan. Formerna är mer rundade, vilket ska ge en mjukare och vänligare upplevelse.

Intuitiv: Den nya designen ska optimera utrymme, storlek och typografisk struktur för att göra det enkelt för medlemmar att förstå och navigera sig runt.

Enkel: Utseendet är luftigare och avgränsningslinjer och ikoner är förminskade.

Inkluderande: Linkedin har skapat nya illustrationer som visar en rad olika yrkesområden, branscher och etniska bakgrunder för att bättre representera medlemmarnas mångfald.

Samtidigt lanseras funktionen Linkedin Stories, som består av bilder som bara lever i 24 timmar. Där finns även möjlighet att skicka privata kommentarer.

Dessutom uppdateras sökfunktionen för att bli snabbare.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Linkedin

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.