Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Linkedin släpper ny B2B-tjänst

Publicerad: 20 Februari 2015, 15:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Nu lanseras tjänsten LinkedIn Lead Accelerator för Business-to-business-reklam.


Nu lanserar Linkedin en ny tjänst för sina annonsörer – Linkedin Lead Accelerator. Tjänsten erbjuder framför allt två nya dimensioner för annonsörer på Linkedin.

Annonser kan nu spridas utanför Linkedin egen plattform, som i sociala medier och på andra annonsytor, vilket är en nyhet. Dessutom ökas möjligheten för annonsköparen att nå rätt målgrupp. Nu kan ett företag koppla Linkedins ny tjänst till sin sajt för att samla information om besökande Linkedin-användare.

Josh Graff är marknadschef på Linkedin Europa:

– Med Lead Accelerator kommer ett företag kunna se vad personerna som besöker deras sajt har för yrkesprofil, vilket kommer ge dem viktig information för att bättre kommunicera med kunden, säger han till Dagens Media.

Idén med den nya tjänsten är att företagen ska kunna lära sig mer om alla som besöker deras sajt. Inte bara de som lämnar en epostadress eller gör någon annan typ av intresseanmälan som kan leda till fortsatt kommunikation.

– Det här är en naturlig del i vår plan att bli den främsta plattform för B2B-annonsering, och ökar möjligheterna att bygga relationen till sina kunder och även värva nya på ett revolutionerande sätt, säger han.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.