Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Linkedin öppnar för reklam

Communitysajten Linkedin lanserar sponsrade uppdateringar i medlemmarnas nyhetsflöde.

Helen Preutz


Publicerad: 23 Juli 2013, 12:40
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:39

Ämnen i artikeln:

LinkedinFacebook

Med hjälp av "Linkedin sponsored updates" kan företag marknadsföra innehåll i form av rörligt material, presentationer och produktnyheter i medlemmars nyhetsflöde. Målet är att nå ut och interagera med en större publik.

– Vårt mål är att utveckla en fullständig, professionell publiceringsplattform och skapa möjligheter för marknadsförare att driva affärsresultat genom att dela relevant innehåll med våra medlemmar, säger Fredrik Bernsel, försäljningsdirektör på LinkedIn Marketing Solutions i ett pressmeddelande.

De sponsrade uppdateringarna kommer att synas i medlemmarnas nyhetsflöde och vara märkta med ”sponsrat”.

Liksom på Facebook kan medlemmarna interagera med innehållet genom att ”Gilla”, ”Dela” eller ”Kommentera” samt följa företaget som står bakom posten.

Företag kommer även att kunna mäta posters och kampanjers effektivitet genom ett analysprogram.

Ämnen i artikeln:

LinkedinFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.