Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Linkedin inför ”stories”

Publicerad: 28 Februari 2020, 10:31

Linkedin testar nytt storyformat som ska rullas ut brett inom kort.

Foto: Wikimedia Commons

Linkedin vill att företag ska använda stories för smarta tips och nyckelstunder på jobbet.


Ämnen i artikeln:

Linkedinsociala medier

Det är inte första gången som Linkedin provar på story-formatet: För två år sedan laborerade plattformen med en variant som släpptes för högskolestudenter och kallades ”Student Voices”. 

Formatet, som inte blivit någon framgång, var dock mycket enklare än Snapchats och Instagrams stories – som erbjuder användaren en uppsjö av filter och effekter.

The Verve rapporterar att Linkedin nu testar ett nytt storyformat internt, som ska rullas ut brett de kommande månaderna.

Linkedins contentchef Pete Davies ambition är att storyformatet ska bli ett mer avspänt sätt att kommunicera i Plattformens karriärfokuserade värld. Hans vision är att företag till exempel, ska använda stories för att dela höjdpunkter på jobbet eller tips om hur man kan jobba smartare.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Linkedinsociala medier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.