Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Life kampanjar med 90-talsklassiker

Publicerad: 9 April 2010, 04:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Life utmanar dig att skapa en egen Tamagotchi, eller Lifegotchi, och hålla den vid liv i en vecka.


Tamagotchin ska hjälpa kunden att hitta balans i livet. Life lanserar nu en ny kampanj på temat och där kommunikationen ligger just i att hitta jämvikt.

– Det ska vara roligt, samtidigt som man måste ta hand om sin Lifegotchi, säger Göran Broberg på Lifes reklambyrå Röjning.

Utmaningen ligger i att hålla Lifegotchin levande under sju dagar. Lifegotchin behöver matas tre gånger per dygn, motionera minst en gång och sova åtta timmar, gärna på natten. För den som lyckas finns ett pris att hämta ut på närmaste Lifebutik.

Kampanjen gick upp denna vecka och kommer även att lanseras i Norge och Finland. Syftet går hand i hand med kommunikationen.

– Idag är vi fokuserade på att antingen äta, vila eller träna. Vi vill förmedla att vi behöver alla tre, jämt fördelat, säger Göran Broberg.

Tamagotchi är en elektronisk leksak i ursprungligen från Japan. Den uppfanns av Aki Maita och utvecklades 1996 av leksaksföretaget Bandai. Med en lågupplöst LCD-display och tre knappar ska man uppfostra ett digitalt husdjur.

Arbetsgrupp är

Göran Broberg, cd

Sara Cheng, web/ad

Charlotte Wik, copy

Lisa Hammarstrand, produktionsledning

Ansvarig Life: Anna-Karin Davidsson

Design: Förpackningar/koncept The Brand Union

Produktionsbolag/web

Tamagotchi Dareville

Site DQC

Henrik Boman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.