Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Lensway sponsrar Fallet

Publicerad: 23 April 2015, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Aftonbladets kriminalpodcast har laddats ner över en halv miljon gånger. Nu blir Lensway huvudsponsor.


Ämnen i artikeln:

LenswayAftonbladet

Lensway fortsätter satsa på det digitala. Efter att ha arbetat med bloggare i den senaste Youtube-kampanjen kliver glasögonförsäljarna in som huvudsponsor till Aftonbladets kriminalpodd "Fallet".

– Både Youtube-filmerna och sponsringen av "Fallet" är tydliga exempel på hur vi experimenterar med nya medier i vår marknadsföring. Vi tror att fler företag måste våga vara mer nyfikna på nya sätt att kommunicera, säger Lin Eriksson, marknadschef på Lensway, i ett pressmeddelande.

I tisdags berättade Dagens Media om att "Fallets" tre avsnitt har laddats ner över 500 000 gånger. Podden handlar om en 15-åring som dömts för mord på sin styvmamma och leds av kriminalreportern Anders Johansson.

– "True crime" ligger rätt i tiden. Dessutom har "Fallet" lyckats samla en målgrupp som harmoniserar med vår egen, vilket givetvis gynnar alla inblandade, säger Lin Eriksson.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LenswayAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.