Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Lena Mellin i fyrkantig kampanj för Aftonbladet

Publicerad: 26 Mars 2015, 05:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

I en annons för Aftonbladets nya app syns krönikören Lena Mellin med en fyrkantig skalle. Hon får också sällskap av Erik Niva och Karin Magnusson.


Aftonbladet släpper en ny app som är anpassad för surfplattor. För att visa läsarna att det finns släpper tidningen en bild där Karin Magnusson, Lena Mellin och Erik har fyrkantiga huvuden.

– Grundidén var att vi skulle jobba med de befintliga bilderna på våra krönikörer och få dem att se ut som surfplattor. Slutresultatet blev bra och bland de profiler som är med är det glada miner, säger Pär Ekroth, marknadschef på Aftonbladet, till Dagens Media.

Enligt Pär Ekroth finns det redan tankar på att utveckla idén och släppa fler bilder med andra fyrkantiga krönikörer.

– Styrkan med Aftonbladet är att våra profiler vågar bjuda på sig själva. Dessutom spelar de här personerna vårt innehåll på ett bra sätt.

Kommer det bli prestige bland övriga krönikörer att också få fyrkantiga huvuden?

– Ja, det utgår jag från att det kommer bli. Vi får hoppas på det helt enkelt, säger Pär Ekroth.

Kampanjen är framtagen av Svensson kommunikation.

Arbetsgruppen på Svensson

Projektledare Yvonne Pils

Produktionsledare Ewa Staël von Holstein

Art Director Filip Lindqvist

Copywriter Tomas Carrfors

Designer Perry Gustafsson

Original Carola Walter

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.