Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Ledighet ger internetras

Publicerad: 7 maj 2009, 08:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Uppgång för tv-, bio-, och biljettsajter, på ett övrigt backande Kia Index, visar att svenskarna hellre gör annat än surfar när de är lediga.


Första maj-ledigheten gav en trafiknedgång på fem procent för topp 20 på Kia Index. Tv.nu är den enda enskilda sajten bland de 20 största som går upp, plus 3,2 procent till 715.394 besökare. Di.se tappar mest med 8,4 procent, till 946.798 besökare.

Vårt att notera är att Playahead närmar sig 100.000-strecket. Sajten hade förra veckan 127.854 unika besökare. Det är ungefär lika mycket som Nyheter24 med 126.977 besökare. Bröderna Schulmans humorsajt 1000apor backar till sin lägsta trafik någonsin, bortsett från julveckan 52 förra året. Trafiktappet är drygt 19 procent ner till 76.300. Efter Realtid.ses extrema trafikuppgång förra veckan tappar sajten halva sin trafik ner till 56.276 besökare under vecka 18.

Antal unika besökare för topp 20 på Kia Index vecka 18, exklusive nätverk. (Förändring jämfört med föregående vecka inom parantes)

Msn.se 4.491.047 (-2,6)Hotmail 4.251.650 (-2,9)Aftonbladet 4.199.745 (-1,3)Blocket.se 3.256.345 (-4,2)Messenger 2.891.947 (-7,5)Eniro.se 2.750.819 (-5,3)Hitta.se 2.576.243 (-6,1)Bilddagboken.se 1.390.545 (-2,7)Svt.se 1.194.615 (-1,9)Dn.se 1.192.046 (-2)Tradera.com 1.076.558 (-7,1)Hemnet.se 1.034.373 (-5,9)Di.se 946.798 (-8,4)E24.se 849.868 (-1,8)Tv.nu 715.394 (3,2)SR.se 670.687 (-6,5)Svensk Fastighetsförmedling 669.429 (-6,1)Svd.se 658.926 (-3,1)Passagen.se 574.229 (-7,1)SL 481.308 (-4)

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.