Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

”Låt en person äga mätfrågan”

Publicerad: 9 Maj 2019, 05:36

Olesya Moosman, measurement lead på Google, och Nina Åkestam, analytical lead på Google.

DAGENS MEDIA MAGASIN. Det är dags för svenska företag att knyta till sig en ansvarig för mätning av marknadsföringsaktiviteter, skriver Nina Åkestam och Olesya Moosman på Google.


Ämnen i artikeln:

Google

Idag finns fler verktyg än någonsin för att ge marknadsförare de insikter som krväs för att effektivisera affären. Men hur hittar vi till dessa värdefulla insikter, som i sin tur bör lägga grunden för hela marknadsstrategin? Det är dags för svenska företag att tillsätta ansvariga för mätning av marknadsföringsaktiviteter. 

Traditionellt sett har svenska företag inte haft någon tydligt ansvarig för mätning av marknadsföringsaktiviteter. Förr fungerade det hyfsat för marknadschefen att få en överblick genom att helt enkelt prata med de ansvariga för företagets olika kampanjer och kanaler. Den tiden är dock förbi.

Läs hela krönikan i Dagens Media nummer 4 där Nina Åkestam och Olesya Moosman på Google ger sina bästa råd för vilken typ av person som borde vara ansvarig för att mäta marknadsföringen. 

Här kan du teckna dig för en prenumeration av Dagens Media.  

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.