Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 7, 2015

Publicerad: 15 April 2015, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

TV4 planerar att bryta med Com Hem, mediejättarna om Facebooks nya tilltag, och en unik lista över Sveriges 99 största Google-kunder.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media berättar vi om de nya, allt hetsigare konflikterna mellan tv-bolagen och tv-operatörerna. Vi kan avslöja nästa nya bråk efter SBS Discovery och Telia – TV4-Gruppen planerar att säga upp avtalet med giganten Com Hem.

Dessutom presenterar vi en unik lista över de 99 svenska annonsörer som köper mest trafik från Google. I toppen lyser Sveriges största annonsörer med sin frånvaro – vilket får kritik.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• Här är Googles 99 största kunder – "Priserna kommer att skjuta i höjden när fler stora aktörer kliver in"

MTR Express marknadschef slutar - här är resultatet av bolagets lanseringskampanj

• Annonsörer vill köpa sig trovärdighet – marknadscheferna om sina native-satsningar hos SvD, Aftonbladet och DN

• Nu vill Facebook äga allt innehåll – så tycker Aftonbladets Jan Helin, DN:s Anna Åberg och Stampens Martin Alsander

SVT slukar allt mer av tittandet – "Det är en bekymmersam utveckling"

SPECIAL: Det nya tv-kriget – Efter Telias släckning av SBS Discovery – nu vill TV4 bryta avtal med Com Hem

• Intervju med Dominika Peczynski om framtiden för pr-byrån Mafioso, livskrisen och hur hon upplevde uppmärksamheten kring romansen med Anders Borg

• Sprickan som hotar digitalradion

• Analys Carin Fredlund: "Hälften tycker att kreativitet är viktigt"

• Noll anmälningar – nu ses public service-bolagens förhandsprövning över

Internet används av allt yngre barn

Reklamoffensiv för Sverigeturism – "Det krävs ökade insatser i marknadsföringen"

• De släpper en molnbaserad tryckeritjänst

• VARUMÄRKESKOLL: Riset gör skillnaden – ÖoB lyssnar på kritik

• Hallå där Peter Wolodarski, som i DN:s nya reklamfilmer hoppar i säng med läsarna

• LEDARE: En jäkligt knepig tv-ekvation

• DEBATT: Magnus Johansson Rocket Fuel: "Släpp taget om klicken"

• BACKSPEGELN: "Dödgrävarna hade inte rätt om dagspressens död"

• Dagens Medias Erik Wisterberg listar fem bojkotter vi minns

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.