Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 7, 2013

Publicerad: 17 April 2013, 08:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Kolla innehållet i årets sjunde nummer.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 7, 2013, gör vi en djupdykning i tidskriftsmarknaden. Dessutom berättar vi om Spotifys nya reklam-ambitioner i mobilen, om K-Rautas lyft med nya marknadsföringen, och mycket mer.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus. Du kan också ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play.

Här är innehållet i nr 7:

• Nya reklamen lyfter K-Rauta

– Nepa: ”Vi ser en tydlig effekt av kampanjen”

– Carin Fredlund: ”K-Rauta har funnit sin själ”

• Ilska hos sponsorerna efter huliganskandalerna i Allsvenskan

Spotify öppnar för reklam i mobilen – ”Vi arbetar aggressivt”

– Mediebyråerna hyllar musikjättens beslut

• Krönika Björn Hedensjö: ”Personliga varumärken är grejen för medierna”

• Kamp mellan JCDecaux och Clear Channel om nya cykelkontrakt

• Pr-krig när Prime intar Malmö – Grayling: ”De har försökt tidigare – men inte lyckats”

• Analytikerna: Priset för SBS är ”jättehögt”

OMD startar nytt kontor – ”ett led i tio år av tillväxt”

Mitsubishi till Bizkit: ”Jättespännande – och tufft”

• Månadens printannons: City Gross enkla budskap gick hem

• Intervju med SvD:s nya kulturchef Daniel Sandström: ”Även begränsningar kan vara bra”

• Här är tidskrifterna som Dagens Medias redaktion saknar mest

• Hallå där… TV4:s hemliga porrinköpare som lämnar mediehuset för att bli porrkonsult i eget bolag

TEMA TIDSKRIFTER:

• Tidskriften – en motpol till hetsen

• De största annonsörerna: Det är fördelen och nackdelen med tidskrifter

• Förlagen tror på stabilare 2013 – efter ett stökigt fjolår ligger flera nu i linje med budget

Readly… steady, go? – storförlagen måste med för att det nya ”Spotify för tidskrifter” ska lyfta

Bonnier-vd:n: ”Readly blir en av flera digitala kanaler”

Offside om nya ”Hunger”: ”Idén är ännu mer klockren än Filter”

Egmont ger sig in i striden

– Resetidningar tappar mest

• Så stor är tidskrifternas digitala uppförsbacke – bara en av tio läser sin tidskrift digitalt

• Kvällstidningarnas olika magasinsstrategier – Expressen ger ut 60 titlar i år – Aftonbladet rensar

OMD:s printchef: ”Absolut en aktör att räkna med”

Womens Health lanseras i Sverige

• Fem chefredaktörer: Här hittar vi vår inspiration

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.