Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 8 april 2015, 09:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:06
Google-special, den skeva representationen i reklamen och telekombolagens nya priskrig i nya numret av Dagens Media.
Ämnen i artikeln:
Dagens MediaI årets sjätte nummer av Dagens Media granskar vi Googles stora dominans i Sverige, om Googles stora utmaning i mobilen samt om ett av de största problemen med Youtube.
Vi gör också en stor special om "den homogena reklamen", och om hur flera aktörer nu jobbar för att förändra genom att bryta normer.
Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.
HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:
• Telekombolagen slåss om att ha lägsta pris – "Jag tycker att branschen har förstört sig själv"
– Hallon lyfter: "Vi är extremt enkla i vår kommunikation"
• 5 frågor till Nicolas Franchet, global e-handelschef på Facebook
• Löfbergs öppnar kafé på Stureplan – "Viktigaste marknaden i Sverige"
• FI:s digitala strateg: "Vi vet att vi har stöd hos många"
• Intervju med 50 Cent: Så vill superstjärnan marknadsföra svenska Frigo
• Mister Minit till Fältman & Malmén
• VARUMÄRKESKOLL – apotekskedjorna: " Apotek Hjärtat är en duktig konkurrent"
• Debatt Tobias Lundqvist: "Fuckade du upp SXSW? – här är höjdpunkterna"
• Kvinnorna syns mest i medierna: Så ser genomslaget ut för ministrarna
– Hon syns minst
– Lena Mellin: "Ganska negativt"
– Anna Dahlberg: "En anonym regering"
• Så ska poddar få fler annonser – gemensam valuta ska locka fler annonsörer
• Tidningar testar ny Facebook-strategi
• Min kreativitet med Josefine Richards: "Bilköerna är en kreativ fördel"
• Karriär: GT:s nya chefredaktör Sofia Dahlström: "Jag kommer fortsätta vara obekväm"
• Backspegeln: Fredrik Helmertz på Aller: "Jag får säga att jag hade fel"
• April, april – Dagens Media listar fem nyheter som lika gärna skulle ha kunnat vara aprilskämt
• Hallå där, Magnus Holmberg, vd för Think Image, som tvingas ställa in Almedalsbåten 2015
SPECIAL OM GOOGLE
• Så stor är Googles dominans
• Google: "Valen har ökat dramatiskt"
• Mobilanpassade sajter får förtur hos Google
• Kritiken mot Youtube: "Det är rent spill"
TEMA: DEN HOMOGENA REKLAMEN
• "Reklamen kan krossa normer" – kampanj lyfter frågan om vilka som syns i reklamen
• Här är de som inte får ta plats i svensk reklam – afrosvenskar, personskadade, pensionärer
• Annonsörerna som vill nå ut till alla – Icas marknadsdirektör: "I grunden handlar det om att vi vill finnas för alla kunder"
Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.
Ämnen i artikeln:
Dagens Media