Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 4, 2015

Publicerad: 4 Mars 2015, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Nya numret av Dagens Media är fullspäckat med artiklar om den digitala utvecklingen inom media och kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media berättar vi om marketing automation – det som intresserar Sveriges marknadschefer mest just nu – ur flera olika perspektiv.

Dessutom berättar om hur MTR Express ska lansera sin tåglinje mellan Stockholm-Göteborg, och om hur tv-kanalerna ska få sina play-tjänster att lyfta. Vi publicerar även en intervju med Helga Baagøe där hon talar ut om spelet bakom kulisserna som fick henne att lämna SJ.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR ARTIKLARNA:

• Bankernas kamp – Avanza fördubblar sina värden och Ikano har det motigast

SJ-utmanaren MTR Express är redo för avgång – här är deras lanseringskampanj signerad Ingo och Scream

Loa som Ica-Stig för matkedjan att lyfta – "Vi är positivt överraskade"

• Varumärkeskoll: Statoil uppfatttas som minst tråkig – och dyrast

MARKETING AUTOMATION: Nästa steg för din kommunikation – Det här betyder begreppen – Utgå från dina mest lönsamma kunder – McDonalds: "Vi reagerar i realtid"

MTG TV:s, TV4-Gruppens och Discoverys utmaning – få play att öka

Stampens vd är positiv – trots tufft år

• Analys Erik Wisterberg: Mobilboomen kan skapa kris för de stora tidningarna

SF Media spår rekordår för bio 2015

Acast lanserar nytt annonskoncept

Ziggy Creative Colonys Darja Isaksson: "Öka medvetenheten!"

DEN NYA DIGITALA JOURNALISTIKEN: New York Times lavin satte ny standard – nu ökar "long read"-trenden

• Nu hotas Googles dominans – kan petas ur Iphone

• Lag om politikers övergång till pr-branschen delar Alliansen

• Min kreativitet: Jacob ByströmSilver om varför han inspireras av opera

• Intervju med Helga Baagøe om skilsmässan från SJ: "Jag har blivit lovebombad"

• BACKSPEGELN: Aftonbladets taggar – därför havererade projektet

• Oväntad sexreklam – Dagens Media listar den mest oväntade användningen av sex, naken hud och avklädda kvinnor

• Hallå där Björn af Kleen, som blev tillsagd av kulturminister Alice Bah Kuhnke att "olla" sin egen mobil

• Humor i reklamen ska locka medlemmar till fackförbunden

• Svenskar litar på Läkare utan gränser

• LEDARE: Maskiner tar över våra jobb

• DEBATT: Ni har gjort content marketing fel i alla år

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.