Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 3, 2014

Publicerad: 19 Februari 2014, 09:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:47

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I 2014 års tredje utgåva berättar vi om bilannonsörernas medieinvesteringar i förhållande till deras nybilsförsäljning, om den växande poddradio-marknaden, samt om hur Tre Kronors varumärke ska genomlysas - och lyftas.

Dessutom ger vi ut en extra bilaga inför Mediedagarna i Göteborg, i vilken vi granskar den nya vågen av hot riktade mot landets redaktioner och journalister.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

BMW får mest effekt för pengarna – störst medieinvestering per såld bil har Citroën

Opel slipar på varumärket – ska bli tydligare i Sverige

Kortföretagen drar ner på medieinvesteringarna – nu växlar Entercard upp med Scholz & Friends

Playstation i nytt format på Google – med hjälp av Iprospect

OS- och Melodifestivalen-fest i tv – då lyfter även mobilreklamen

McDonalds: "Second screen blir extra viktigt"

Tre Kronors varumärke ska genomlysas – "Publiken ska veta att Tre Kronor alltid levererar"

• Här är juryn för Gyllene Hjulet 2014

• De är årets vinnare i Årets ByråBizkits vd om segern: "Vi har passionerade medarbetare"

– Analys Carin Fredlund: "Jag skulle vilja se tävlingen Årets kund"

Poddradion etablerar sig som mediekanal – Läkerol, If och Vitamin Well är några annonsörer som satser på mediet

– Osäker statistik hämmar utvecklingen

•  Visual Art får sälja nya ytor

• Nu ska event-tv samla skarorna – efter NBC:s succé med Sound of music växer intresset bland de svenska tv-cheferna

• Byrån Passion Lab är på väg att säljas

REPORTAGE: Här tar David Hasseloff klivet in i svenska tv-historien – läs om TV3:s och Mexikos nya storsatsning

– 85 artiklar om Hasselhoff i pressen under januari 2014

• Försäljningen upp 27 procent – både Riksmedia och Mediekompaniet vittnar om ökad försäljning i januari, efter ett tufft 2013

– Analys Stefan Melesko: "Mörk framtid för Metro utan papper"

Canal Digital och Com Hem räds inte Netflix

• KREATIVITET: Här är utomhusreklamen som hyllas av experterna

•  Facebooks nya pr-chef för norra Europa, Tina Kulow: "Vi vill få ut att reklamen i Facebook fungerar"

• Debatt Swedmas vd Tore Thallaug: "Branschen ska skapa reglerna – inte våra politiker"

• Dagens Medias nya praktikant Pär Ullrich listar sina första dagar på redaktionen

Volvo Lastvagnars pr-chef Per Nilsson drog fulla hus hos Dagens Media när han berättade om "The Epic Split"

• Hallå där Bo Thorp, norrman på OTW i Stockholm, varför älskar ni norrmän att håna oss så mycket?

TEMANUMRET INFÖR MEG 2014:

REPORTAGE: Deras mål – att hota till tystnad. Om den nya vågen av attacker mot landets journalister och redaktioner

REPORTAGE: Ny journalistik växer fram i spåren av krisen och Gyllene Grynings härjningar i Grekland

• Enkät: Hur hanterar ni dagspresschefer hot?

• Prioriteringar ska leda fram till kvalitetsjournalistiken – dagspresscheferna om hur de ska kunna erbjuda läsarna god kvalitet trots nedskärningarna

• Plus intervjuer med: Maria Edström, Nordicom, Thomas Nyhlén, Lokaltidningen Mitt i, Charlotta Friborg, Östgöta Correspondenten, Jan Larsson, valledare Socialdemokraterna, Yasmine El Rafie, Sveriges Radio, Martin Schibbye, journalist och författare

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev