Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 20, 2015

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Publicerad 2015-11-25 08:41
Uppdaterad 2015-12-06 20:20

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

I årets 20:e nummer av Dagens Media fördjupar vi oss i mediernas mobila utmaning – där medieinvesteringarna inte hänger med den kraftiga trafikökningen. Några av Sveriges vassaste marknadschefer, och några av de största medierna, ger sin syn på vad som krävs för att mobilen ska lyfta som reklamkanal.

Vi berättar också om hur SVT kopplar greppet om de unga tittarna, samt om hur tv-kanalernas nya program ständigt floppar.

Med nummer 20 medföljer även extratidningen Branschanalys, där vi den här gången fördjupar oss i telekom-företagens varumärken och kommunikation.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

SVT kopplar greppet om de unga tittarna

– Analys Erik Wisterberg: "Inget har hänt – det är en sensation"

Fiasko för reklam-tv-kanalernas nya tv-produktioner

SD är näst största parti – i mediernas bevakning

– SD: "Det är valrörelse varje dag för oss"

Naturkompaniet i topp i Lynxeyes varumärkesundersökning Brands of Tomorrow – tuff framtid för sportkedjorna

• Åtgärderna som ska få mobilen att lyfta som annonskanal – marknadschefer och mediechefer ger sin syn på saken

Mittmedia satsar på mobil native

• Förre Viaplay-chefen Niclas Ekdahl uppges bygga ett " Netflix för Afrika" åt Ericsson

• Få koll på content marketingPontus Staunstrup och Joakim Arhammar gör nytt analysbrev i samarbete med Dagens Media

• Intervju med Frida Lundh, ny vd på mediebyrån PHD

• Intervju med Silla Levin som är ny juryordförande i Guldägget: "Känner mig stöddig och mallig"

Postkodlotteriet byter reklammanér och strategi

• 30 procent av marknadscheferna får ökad budget – satsar digitalt

• Svenska Newstag ger skräddarsydda tv-nyheter: "Vi bygger en helt ny affärsmodell"

• Varumärkeskoll: Com Hem uppfattas som trevlig men dyr

• Därför köper de Everysport

Ledare: Nu måste mobilen ta fart

• Debatt Alexei Grinevski: Jakten på effekten

• Backspegeln: Åke Ortmark berättar om sina erfarenheter av snart tre år som twittrare

• 5 X Dogge Doggelitos reklamgig

• Hallå där Fredrik Dahl som läxas upp för sin marknadsföring där han hävdade sig kunna ge elöverkänsliga "tillgång till livet"

BILAGAN BRANSCHANALYS: TELEKOM

• Ledare: Uppfriskande med Tele2:s omgörning

Lars Axelssons första åtgärd som marknadsdirektör på Telia – rensar ut produkter

Telenors osäkra kort – tv

Hallon närmar sig Halebops popularitet

Tele2 skiljer sig från Forsman & Bodenfors – fåret Frank hänger löst

• MK Rapporten: Telia toppar listan

• Analys Heléne Werner, Mediekompaniet: Telekomkunderna har blivit nöjdare

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.