Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 20, 2013

Publicerad: 20 November 2013, 10:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Den ljusskygga handeln med falsk sociala medier-statistik, en stor pr-special inför årets Spinn och tv-operatörernas stora problem – reklamen funkar inte. Om det och mycket mer kan du läsa i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Nummer 20, 2013, rymmer bland annat ett stort temapaket om bostadsannonseringen, där vi berättar hur dagspressen dominerar totalt, samt om mäklarnas nya metoder för att nå ut till kunderna. Dessutom wallraffar Dagens Medias reporter Erik Wisterberg som misslyckad reklamare – och köper 100 000 Youtube-views för 2000 kronor.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Hälften av konsumenterna kan inte välja tv-leverantör – stor otydlighet trots massiva reklamköp

Viasat ökar medieköpen med 150 procent

• Så lätt köper du Youtube-siffror – Dagens Medias reporter ikläder sig rollen som misslyckad, fuskande reklamare

Facebook går till motattack – "Annonsörerna sumpar möjligheten att höja relevansen"

OS räddar krisande TV3MTG:s flaggskepp nästan omsprunget av lillebror TV6

• Rekord för webb-tv-försäljningen – TV4: "Oktober var bästa månaden någonsin"

Lynxeye öppnar i Singapore: "Det sker en drastisk förändring"

• Kontroversiella Epidemic Sound vill ljudsätta internet: "Vi vill bli en global standard"

United Screens krigskassa: 90 miljoner kronor – delägarna matchar Bonniers insats

• Intervju med Lelos grundare Miroslav Slavic – så gjorde han dildon till en lyxprodukt som sprids över världen

• Månadens printannons: Världsnaturfondens tjuvjaktsannons gav "otroligt höga värden"

• Intervju med Zeniths vd Anna Hjalmarsson: "Människor som tror på reklam behövs"

• Frisyren som varumärke –  Dagens Medias Ylva Larsson listar fem personer som gjort frisyren till sitt signum

• Hallå där Dan Panas, presschef på SBS Discovery, som har blivit för gammal för att räknas in i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år

TEMA: PR OCH SPINN 2013

Primes Tom Beckman: "Det vi gjorde var att kapa förtöjningarna till vår egen bransch"

– Här är byråerna som vunnit flest priser i Spinns historia

Pr växer dubbelt så snabbt som reklambranschen

–  Precis Anna-Karin Hedlund: "Vi har varit snabba på den digitala utvecklingen"

– Analys Carin Fredlund: "Det finns bara EN bransch"

• Stor intervju med Mattias Ronge, Stefan Ronge och Anders Hallén om Deportivos framgångar – nu petar de ner Prime från pr-tronen

TEMA: BOSTAD

• Mäklarna köper reklam för 1,2 miljarder kronor – Swedbanks Fastighetsbyrån är största annonsören

• 85 procent av pengarna går till dagspressen – så jobbar de olika dagstidningarna för att locka åt sig fler mäklare

• Här är mäklarna som anmäls mest

Forsman & Bodenfors Jacob Nelson om mäklarspråket: "Man köper med härnan och inte främst med magen"

• Mäklarna som bryter ny mark i jakten på kunder – Fredrik Eklund, Fantastic Frank och Fastighetsbyråns Facebook-offensiv

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.