Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 19, 2015

Publicerad: 11 November 2015, 09:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 19 2015 berättar vi om de nya makthavarna på den svenska mediemarknaden – bolagen som kapitaliserar på den snabbt växande automatiseringen av företagens marknadsföring. Vi ger dig guiden till det framtida medielandskapet.

Dessutom berättar vi om hur Google snart blir den största Sveriges enskilt största mediekanal och vad det kan få för konsekvenser. Vi skriver också om kvällstidningarnas autostarter – och lyfter fram mediebyråernas syn på dem.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

Virtual Reality-vågen till Sverige – här är annonsörerna som experimenterar med tekniken

Sök går om tv – redan nästa år – IRM: "Sök har förvånat oss"

– Analys Christian Rudolf: "En glimt av framtidens marknad"

• "Det finns ett stort mörkertal av autostarter" – mediebyråerna kräver särredovisning av Aftonbladets siffror

Imax öppnar i Sverige – då lanserar SF Media flera nya erbjudanden

TEMA: DEN NYA MEDIEMAKTEN

– Här är branschens nya makthavare

– Aktörerna: "Programmatic är inte bara ett komplement"

Delta Projects: "Nu ser vi mycket varumärkesbyggande"

Rocket Fuel: "Optimera kampanjerna mot reella affärsmål"

Pubmatic: "Kommer att gå mer mot premium"

– Annonsörerna McDonalds, Ving och ÖoB ger sina bästa programmatic-tips till andra marknadschefer

• Analys Erik Wisterberg: "Dold budgetbomb kan förändra SVT i grunden"

• MK Rapporten Varumärkeskoll: " Media Markt utbildar alla medarbetare – uppfattas som sämre på service och kunskap"

Com Hem gör bästa bioreklamen: "Kan se ganska exakt vad som fungerar bäst"

• Intervju med SJ:s nya kommunikationsdirektör Malou Sjörin: "Jag räknar med att bli granskad"

• Krönika Lisa Wennström: "Så maximerar du potentialen i sökannonseringen"

Friends Arena engagerar i sociala medier

• 4 frågor till Lena Rodén, projektledare på Oxenstierna & Partners, som i veckan lanserar en svensk sajt för snabbmatskedjan KFC

• DEBATT: Citypaketets vd Staffan Lönner – "Dagspress är en del av mediemixen"

• LEDARE: Googles makt växer med raketfart

• Backspegeln: Framtidsforskaren Henrik Mattsson: "Jag hade fel, folk vill ha billig skit"

• 5 X julkampanjer som redan har dragit igång

• Hallå där Lars Johansson, chefredaktör på Helsingborgs Dagblad, som de senaste två åren haft en beef med Helsinborgs stads internetutvecklare Joakim Jardenberg

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.