Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 19, 2013

Publicerad: 6 November 2013, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

En stor special om spelmarknadsföring, en intervju med den avgående Group M-bossen Luke Simmonds, nya siffror kring Youtubes TrueView-format, samt en stor enkät som visar vilka svenska byråer som är beredda att jobba med porr, tobak och vapen. Om det och mycket mer kan du läsa i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Nummer 19, 2013, rymmer bland annat en stor special om spelmarknadsföring, där vi berättar hur spelmarknadens utvecklas, hur de olika spelbolagen slåss mot varandra i medierna, och om de utländska spelbolagens långdragna strid med Lotteriinspektionen.

Dessutom berättar vi hur stor del av Youtubes annonsförsäljning som består av TrueView-format, och om hur många som klickar bort reklamen i TrueView.

Läs också en stor intervju med den avgående Group M-bossen Luke Simmonds, som nu ska bygga ett nytt globalt bolag. I intervjun konfronterar Dagens Media Luke Simmonds med nya uppgifter om tveksamma affärer inom Group M-koncernen.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Nu börjar köpfesten inför jul – de 20 största annonsörerna investerar 1,8 miljarder kronor

Marknadschefsbarometern: Stor framtidstro hos marknadscheferna

• De betalar 6 miljoner kronor var för att sponsra OS i MTG 2014

• Reportage från Gamex: Här står första slaget i det nya konsolkriget

Xbox: "Lanseringen av Xbox One blir vår största medieinvestering någonsin"

TrueView dominerar på Youtube

Apollo: "Nästa år satssar vi ännu mer på TrueView"

• Tidskrifterna som kan få pris för förnyelse

• Undersökning: Svenskarna positiva till dagspressreklam

RAM: "Resultaten går stick i stäv med vad som annars påstås"

• Stor intervju med Luke Simmonds om tiden på Group M och det nya bygget av Media Path Network

• Stor enkät – byråerna som säger ja till porr, vapen och diktatur

– Byråer kontaktade av " SDU" och "nynazistiskt" förbund

Instagram ökar kraftigt – tjänsten har på kort tid vuxit 35 procent i Sverige

• Byråvändning: Edelman ökar med nästan 100 procent

• Debatt Keybroker: "Viktigt att förstå hela värdet online"

• Dagens Media listar fem uppmärksammade "kovändningar" – som Dominika Peczynskis om Victoria Milans reklam med drottning Silvia

• Uppretad konsument tyckte att Bravos Tetra-kampanj som en uppmaning att banta – RO:s svar: "Idag förväntas konsumenten vara upplyst"

TEMA: SPELMARKNADSFÖRING

– Hoppet hålls vid liv – för 68 miljarder kronor

Tv-reklam dominerar marknadsföringen

Unibet: "Vårt mål är att bli marknadsledande"

– Spelbolagen trappar upp sponsringen

– Spel i sociala medier – den nya miljardmarknaden

Postkodlotteriet kritiserar TV4:s dominans

Lotteristriden flyttas till utomhus och internet

– Här är de mest anmälda spelen – Miljonlotteriet: "Vi ser jätteallvarligt på detta"

– Intervju med Mr Green-chefen Clas Dahlén: Han drev igenom "mission impossible"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.