Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 18, 2013

2013-10-23 09:18  

CP+B Europes vd Gustav Martner och de andra byråledarnas tuffa väg mot svarta siffror, den nya striden om det digitala marknätet, och Adobes och Civil Rights Defenders marknadschefer berättar om sina hyllade kampanjer i 100-wattaren. Om det och mycket mer kan du läsa i nya numret av Dagens Media.

I nummer 18, 2013, tränger vi bland annat in på djupet i frågan om hur man vänder en byrå som befinner sig i djup ekonomisk kris. Tre byråledare, som lyckats med uppgiften, berättar om sina erfarenheter. Dessutom berättar vi om Adobes och Civil Rights Defenders kampanjer som är de mest nominerade i årets 100-wattaren, vi intervjuar Årets mediebyråchef, Mindshares Torbjörn Larsson, och vi berättar om den nya striden om det digitala marknätet.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Du kan ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play. Tidningen finns även tillgänglig hos Readly och Paperton.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Byråledarna som lyckades vända för djup ekonomisk kris till vinst:

Gustav Martner, vd CP+B Europe: ”Höll på att gå åt helvete”

Marta Karlqvist, vd Cohn & Wolfe: ”Det gäller att våga fatta beslut”

Anette Gårdö, vd Lowe Brindfors: ”Vi är i en helt annan situation än för ett år sedan”

• Herrkedjorna trappar upp – Brothers styr om helt till event

– Krönika Carin Fredlund: ”Idag trängs H&M i den grå mittfåran”

• Politiska reklamen – nu gör den debut på biograferna

– Snart slutsålt hos JCDecaux och Clear Channel under de hetaste valveckorna

• Nu vill alla lyfta med musik – fyra kreatörer om deras samarbeten med musiker som Avicii och Freddie Wadling

• De har flest chanser att vinna 100w Adobe och Civil Rights Defenders berättar om sina hyllade kampanjer

• Svag återhämtning för platsannonseringen – Dagens Industri: ”Vi har gjort en ganska stor översyn av våra rabatter”

SSU sluter avtal med fyra byråer

• Bråket om Postens DM-kampanj fortsätter – nu sågar Middagsfrids vd Åkestam Holst

• 5 frågor till Lena Leigert, författaren bakom ”Marknadsföring och kommunikation i sociala medier”

• Medarbetarna hyllar Mindshares vd Torbjörn Larsson – så är han som chef, enligt Chefs Cheftestet

Marcus Dunberg bryter ny mark för podcasten – fjärde artikeln i Dagens Medias serie om de nya digitala mediestjärnorna

• Delade pinsamheter lyfte MTV – ”Det är något alla tonåringar upplever”

• ”Native advertising är det nya svarta” – OTW, Wisely, Sprinkle och Nativehit reder ut begreppen

• Snabbare köp direkt på sajten – Swifler rullar ut ny annonslösning

Telekom-allians vill sno tv-nätet – försöker övertala regeringen att ersätta tv med mobilt bredband

– Så säger marknadens aktörer

MTG går på tvärs mot resten av tv-husen

• Månadens printannons – DDB:s och Scans reklam för falukorv hyllas

• Reportage: Konstnären Catrine Näsmark sponsras av BMW, Ducati och Swedavia

• Intervju med SVT:s nya kommunikationsdirektör Sabina Rasiwala: ”Jag klarar inte av när det blir för pretentiöst”

• Djurtoppen – Dagens Medias Ylva Larsson listar de bästa reklamdjuren

• 3 frågor till Egmonts nya digitala försäljningschef

• Debatt Youtubes chefer: ”Sluta strutsa, medierådgivare”

• Hur gick det sen?, Ulrika Dybler, vd på Insideout, och ansvarig för Göteborgs kritiserade Lucia-uttagning

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt