Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 16, 2013

Publicerad: 25 September 2013, 09:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 16, 2013, gör vi bland annat en djupdykning i bilmarknadsföring, där vi berättar om Kias, Volkswagens, Volvos, och de andra biltillverkarnas utveckling – och utmaningar. Dessutom fortsätter vår artikelserie om de unga nätstjärnorna, som på egen hand bygger en enorm räckvidd. I nya numret intervjuas Lisa Tellbe, 17 år, som är en av Instagrams största stjärnor.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Du kan ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Ingen vet om den politiska reklamen gör någon nytt – trots investeringar på över 300 miljoner kronor

– Den politiska reklamens vinnare – TV4

OBH Nordica får brittisk konkurrent i Sverige

Scan och Arla i topp i mätning över livsmedelsvarumärkena

• Kändisförmedling till Sverige – så lyckas du med kändisar i din kommunikation

•  MTG drar in 34 miljoner kronor på OS – bara på sponsringsförsäljningen

MTG-chefen: "Stort intresse för alla delar i OS-utbudet"

– Så blir vinter- OS i MTG

• På gång: Tydligare internetmätningar

• Krav på ny annonsmärkning – Intressestyrda annonser ska märkas med en egen ikon

•  Disneys "tween"-idol Violetta lanseras i Sverige

• Intervju med Lisa Tellbe, som har 350 000 fans på Instagram

– Våld och sexbilder väntar annonsörer på Instagram – "Helt oacceptabelt"

TT Play ska utmana Aftonbladet i ny rikstäckande tv-kanal

MTG blir största tv-producenten efter förvärvet av NiceZodiak-chefen är bekymrad

JKL tjänar mest pengar per konsult – så har byrån lyckats

• Intervju med SVT:s nya korrespondent Khazar Fatemi – som ska jobba med särskilt fokus på kvinnor och ungdomar

• Månadens prinannons: Forsman & Bodenfors och Preem

• Här är de fem toppcheferna inom tv som just nu står utan jobb

• Hallå där Bea Blom, Aftonbladet Klick, som hjälper Dogge Doggelito att hitta en flickvän

• Debatt Dan Willstrand: "Dagstidningar, låt andra sända ert webb-tv-innehåll"

• Debatt Staffan Hultén: "Mediehusen arbetar i silos – trots strävan efter integrerat sälj"

TEMA: BILMARKNADSFÖRING

• Digitalt ökar – men tv i topp: Så investerar biltillverkarna sina marknadsföringsmiljoner

• Mindre reklamköp för Volkswagen – nya marknadschefen söker nya vägar

Volvo och Volkswagen slåss om förstaplatsen

• Biltillverkarna gillar Facebook – men ratar Twitter och Instagram

Alfa Romeo  gör sin debut på Instagram

• Snygg, tråkig, pålitlig... – så uppfattar konsumenterna bilvarumärkena

– De har bättre koll i städer än på landsbygden

Kia mot tredjeplatsen – med digital offensiv

• Analys Carin Fredlund: "Dessa starka positioner är ingen slump"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.