Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 15, 2015

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 16 September 2015, 08:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:51

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaAdblockers

Displayannonseringen tappar mark, samtidigt som hotet från adblockers växer. Branschen aktörer berättar om hur de ser på problemet – och föreslår konkreta lösningar. Om det kan du läsa i Dagens Media nummer 15, 2015.

Läs också om hur annonsörer idag använder beacon-tekniken för att locka kunder, om hur spillet på Instagram ska minska, och om hur de svenska tv-produktionsbolagen och undersökningsföretagen går ekonomiskt.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• TEMA: DIGITALA ANNONSPROBLEMEN

– Miljarder hotas när annonser blockas

Group M: Köpta medier tar stryk

– Så möter de svenska medieföretagen hotet

• SPECIAL: BEACON-TEKNIKEN

– Sensorerna visar exakt var kunden är

– Annonsörer bromsas av tekniken

– Case: SJ, Coop och Statoil berättar om sina erfarenheter

• Cheferna som rensas ut från TV4 – nya säljdirektören berättar om framtiden

• Kartläggning: 200 tjänster bort på 15 mediebolag

Tailify vill minska spillet på Instagram – så funkar nya verktyget

• Varumärkeskoll: MQ anses vara snygg med kvalitet – men otrendig

C Mores megaförlust – 500 miljoner kronor

• Blygsamma resultat trots valår för undersökningsföretagen

• Ny tjänst gör att tv-tittarna kan hitta produkter som syns i filmer och tv-serier

• Utslagning väntar tv-produktionsbolagen – så går alla de stora svenska bolagen

• Så ska Saltkråkan AB stärka Astrid Lindgrens böcker: "Man måste synas mer"

• Intervju med svenskan Linn Livijn Wexell, som regisserade Sonys nya reklamfilm på hajpade byrån Stinkdigital i New York

• Medieveteranen Anna Settman intervjuas om nya jobbet: "Finns väldigt lite strukturerat kapital"

• DEBATT, Mårten Erlberg: Färre alternativ hotar digital annonsering

LEDARE: Digital yra – inte för display

• Backspegeln: Lanserade cykel som skulle förändra världen – fick ringa 200 kunder och be om ursäkt

• Lista: Titta in hos branschprofilerna som har visat upp sina hem i inredningstidningarna

• Hallå där Michael Grimborg, ny koncernmarknadschef på Synsam Group, som lägger upp bilder på medieprofiler bärande hans karaktäristiska glasögon

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaAdblockers

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.