Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 14, 2015

Publicerad: 2 September 2015, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I höstens andra nummer kan du läsa en stor special om marknadsföring via Sveriges bloggar. Bloggvärlden har professionaliserats – och annonsörer hittar nya metoder för att utnyttja nätstjärnornas räckvidd. Samtidigt fortsätter många bloggar att fyllas av olaglig smygreklam.

Vi berättar också om Sveriges största köpare av sökord – där Spotify slår sig in på listan – samt om de stora annonsörer som har valt att helt sluta annonsera i tv i år.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• Här är storannonsörerna som har fimpat tv i år – Cloetta plockar bort 54 miljoner

Clear Channel och Visual Art kapprustar om digitala utomhusskärmar

Tre om nya storkampanjen av Åkestam Holst: "Konsumenterna vill veta vad vi står för"

Spotify ökar köp av Adwords – flera telekom- och mediebolag slår sig in på topplistan över största sökordsköparna

• Missnöje hos Metro – har förhandlat om att dra sig ur jätteavtalet med TT

Metro drar ner i Skåne – skrotar distribution på bussar

TEMA: BLOGG-MARKNADSFÖRING

– Bloggen blir proffsigare – och kan ta mer betalt

Hugo Rosas: "Annonsörerna har fattat att det är en bra kanal"

– Annonsörerna testar nya sätt att nå ut via bloggar

Joanna Fingal: "Superviktigt för mig att vara ärlig mot läsarna"

– Reglerna: "Svårt att veta var gränsen går"

Daniella Rosengrip: "Det kommer mer prylar än någonsin"

Linda Hörnfeldt, grundare av Better Bloggers: "Vi vill skapa en hub inriktad på kunskap"

• Byråerna som gifte sig – Abby Norm och Priest PR berättar om varför de valde att fusionera sina byråer

• F&U: Så rustar mediebyråerna för big data: "Förvånad att många inte har kommit längre"

Systembolagets och Forsman & Bodenfors expert charmar publiken – kommunikationschefen: "Det känns helt fantastiskt"

• Tv-legendaren Tobias Bringholm startar nya bolaget Storyfire: "Hit ska man vilka komma och hänga"

• BACKSPEGELN: Niclas Fröberg minns sin tid som vd på Glife

• Hallå där, Caroline Köhler, ny försäljningsansvarig på Dagens Media

• LEDARE: Rensa upp i blogg-träsket

• DEBATT, Alexei Grinevski: Så kan lokala aktörer konkurrera med Youtube

• Hallå där Martin Aagård, som kallade Richard Herrey för "rasist" på Twitter, blev stämd – och stängde sitt Twitter-konto

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.