Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 13, 2013

Publicerad: 14 Augusti 2013, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I höstens första utgåva – nummer 13, 2013 – tittar vi bland annat närmare på den planerade fusionen mellan Publicis och Omnicom, och hur maktförhållandena i förhållande till WPP förändras på den svenska marknaden. Dessutom gör vi en djupdykning i Instagram, och redovisar tjänstens första svenska siffror.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Du kan ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play.

HÄR ÄR INNEHÅLLET I NR 13:

Specsavers öser på i medierna – huvudkonkurrenten Synsam får stå tillbaka, och Smarteyes går i tv

• Unik studie: Inflytelserika konsumenter i Sverige väljer Samsung före Apple

• Kvinnor dominerar Instagram – här är de första svenska siffrorna för tjänsten

• Jätteaffären mellan Publicis och Omnicom ritar om kartan – men WPP blir fortsatt störst i Sverige

• Svenska partier ratar Obamas segerrecept – "Big data", kartläggning av väljare på individnivå

• Här är radions första sommarsiffror – så mycket dominerar P1 över reklamradion

Aftonbladet.se visar sämsta siffran sedan 2009 – men mobilen raketökar

Carat petas ner från tronen – här är nätverksbyråerna som ökar och minskar mest i omsättning

• Intervju med brittiske medieforskaren Charlie Becket: "Tidningarna är fem år för sent ute"

• Dåliga utskick av e-post och nyhetsbrev hotar försäljningen

• Extra skärm ger kraftigt ökad effekt hos framförallt kvinnor

• Hallå där Janne Josefsson, vars SVT-program " Uppdrag granskning" fått tre nomineringar till tv-priset "Skämskudden"

Filip & Fredrik lyfte ATG

• Intervju med Max nya marknadschef Anette Jannerö: "Vi ska bli världens bästa hamburgerkedja"

• Debatt: "Sverige saknar kompetens om crossmediala kampanjer"

• Karriär: Norrland hetaste regionen för marknadsföringsjobb

• Dagens Medias redaktion: Här är höstens ljuspunkter

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.