Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 11, 2015

Publicerad: 10 juni 2015, 08:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:58

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media berättar vi om Telias och Aftonbladets unika branded content-samarbete, som bland annat innebär att företagen tillsammans skickar en korrespondent att bevaka teknikföretagen i Silicon Valley, USA.

Vi gör också en content marketing-special, där vi berättar om hur Granngården, ESNY och If jobbar. Företagen delar också med sig av sina bästa tips.

Dessutom: Tredje delen i Erik Modigs artikelserie om effektiv kommunikation.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

Schibsted och Telia i jätteaffär – Telia tar notan när Aftonbladet skickar journalist till Silicon Valley och lanserar ett nytt bevakningsområde

– Här är fler exempel på sponsrad journalistik

– LEDARE: "Den gamla synen på redaktionellt-kommersiellt är borta"

Biometrisk marknadsföring: Puls, stressnivån och sömn styr reklamen

Hologram är den nya given från Microsoft: "Enormt intresse från flera annonsörer"

•  Reportage om "framtidens byrå" – läs om hur DDB:s David Sandström, Jungs Claes Bodén, Cohn & Wolfes Marta Karlqvist, Kings Hedvig Hagwall Bruckner, Vizeums Frippe Stenberg och andra byråpersoner ser på utvecklingen

• VARUMÄRKESKOLL: Clas Ohlson – favorit hos var tredje kund

• Byråerna nobbar ROForsman & Bodenfors vd: "Jag skulle vilja veta varför de väljer bort RO"

• 4 frågor till Jennie Östholm, projektledare på Oatly, som är ny huvudsponsor för Way Out West som nu blir mjölkfri

Erik Modigs artikelserie om effektiv kommunikation, del 3: "Byrån som lyckas med det är värd att betala för"

My Home – journalistik och shopping

Webb-tv-lyftet dröjer för SBS Discovery – fortsatt minst bland tv-husen, och lanseringen av Dplay drar ut på tiden

• 3 frågor till Mats Ehnbom, chefredaktör på Norrbottens-Kuriren, som låter sina fans på Facebook få nyheterna först

• Gästkrönika, Emelie Ockenström-Norberg, Iprospect: "Så lätt får du maxad effekt i mobilen"

Loppi köper konkurrent

3 X CONTENT MARKETING-STRATEGIER: Granngården, ESNY och If berättar om hur de jobbar

JG Communications och Citat slås ihop till Sitrus – blir en ny content marketing-gigant

Readly söker 100 miljoner kronor: "Vi har stora ambitioner"

• Teknik blir allt dyrare för annonsörerna – automatiserad handel bidrar till ökade kostnader

• Byråvalskonsulten Engage Marketing expanderar till mediebyråval

• Här är jurysvenskarnas favoriter i årets upplaga av Cannes Lions

– 2015 kan bli ett bottenår för Sverige

• Min kreativitet: Carin Blidholm Svensson på designbyrån BVD berättar om hur hon kombinerar storstaden med lugnet i skärgården

• Intervju med Isabella Löwengrip om framgångarna: "Jag vill visa upp den skandinaviska drömmen – kvinnan som kan kombinera både familjeliv och karriär"

• BACKSPEGELN: Vad hände egentligen med Pruta.se, Nicklas Jönsson, grundare?

• 5 x sommarläsning – här är branschens skönlitterära författare

• Hallå där, Lennart Kriisa, chefredaktör för Lag & Avtal och Arbetarskydd – som åkte fast för fortkörning på cykel och svarade med att skälla ut poliserna

Debatt: Gäddorna var vassast i vassen – historien om Medie-Sveriges transformation

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev