Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 5, 2012

Publicerad: 14 Mars 2012, 09:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Kolla innehållet i senaste numret.


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 5, 2012, levererar vi bland annat ett stort reportage om Ica-såpan, där vi medverkar under inspelningen av avsnitt 391. Dessutom berättar vi hur vd:ns bostadsaffär fick Nordeas varumärke att rasa, samt om förlagens dystra upplagesiffror.

Vi ger också ut en extra bilaga om sponsring och event, i vilken du bland annat kan läsa om det stora sportåret 2012 och sponsorernas många aktiviteter.

HÄR ÄR INNEHÅLLET I HUVUDTIDNINGEN:

• Affären fick Nordea att rasa – varumärket långt efter konkurrenterna och nu drar storbanken ner på reklamen

– Nischbanker vinner mark – Ica i topp

• Tio procent väljer bort reklamfilmerna på Youtube

• Tv-kanalerna saknar riktlinjer – får pröva sig fram i nya radio- och tv-lagen

• Årets Byrå: Byråerna hänger löst – fler marknadschefer än någonsin planerar at byta ut sina byråpartner

– De flesta anger att de ”söker omväxling” vid byråbyten

• Stort reportage om Ica-såpan: ”King och Ica har gjort allting rätt”

• Dystra siffror från TS: Förlagen tappar i både lösnummer och pren – IDG är värst drabbat

– Talentum och Plaza går mot strömmen

• Reklamfabriken SBS TV – Kanal 5-bolaget bygger stor inhouseavdelning på 340 kvadrat

– TV4-huset gör precis tvärtom

• Megapanel byggs för mätningar av reklam i webb-tv

• Trögt för SF:s 3D-försäljning – ”Intresset inte så stort som vi trodde”

• Promedia sparkas ut ur Kammarkollegiets jätteavtal – ”Beror på saker som hände innan jag tog över”

– Reklamköparna struntar i byråavtalet

• Fem frågor till Owe Ericson på Citypaketet som är Årets dagspressäljare för andra året i rad

• Stora affärer i kundtidningsbranschen: ”Mindre aktörer får det kämpigt”

• Slutstrid om årsavtalen i tv – TV4: ”De som väntat har svårt att komma in”

– Storannonsörerna överväger alternativ till tv

• Enkät: Vad tar du med dig från Mediedagarna i Göteborg, Meg?

• Tre först ut i nya digitala tågpaketet: ”Man äger hela arenan”

• CASET: Svenska institutet fick ny profil inför Berlin

• F&U: Varumärkena som skulle saknas mest – ny studie om varumärkenas ”meningsfullhet”

• Pingis Hadenius, Isabella Löwengrip och Hermine Coyet Ohlén ska lyfta unga tjejer – ”Vi vill locka fram jag kan-känslan”

• McCann leds – av Scarface?

HÄR ÄR INNEHÅLLET I SPONSRINGS- OCH EVENTBILAGAN:

• Temapaket om sport- och sponsringsåret 2012:

– P&G sätter hopp till OS-offensiven

– Omega klockar OS – för 25:e gången

– Sponsorerna ökar i sociala medier

– Skrotat spelmonopol kan ge kassaklirr – ”Sponsorpengar skulle flyta in till föreningarna”

• 5 frågor till Joachim Nordlind, MTG, som har två nomineringar i Gyllene Hjulet

• Eventdagarna siktar på 3500 besökare

• 4 frågor till Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota, som har fyra och därmed flest nomineringar i Gyllene Hjulet

• LKAB ger skolbarnen teater

• Sponsring och event ökar mest av alla kanaler – ”Har alla möjligheter att dra nytta av sportåret”

• Hård strid om slopade avdrag

• ”Bordellen i Almedalen” – ett jättelyft för Gyro – ”Den är livsviktig”

• 4 frågor till Jennifer Carlsson på Fortum som har dubbla nomineringar i Gyllene Hjulet för ”Ljusruset”

• Nomineringsextra: De kan gå hem med ett gyllene hjul

• Nu rockar festivaler – även för sponsorerna – tre festivaler kan bli ”Årets rättighetsinnehavare”

• NK är på jakt efter mer kultur att sponsra – ”Vi vill ge våra kunder något utöver det vanliga”

• Från ”Felia” till favorit – e-sportföreningen: ”Nu är Telia leverantören som alla gamers vill ha”

– Hans yrke – spela datorspel

• ÅF Offshore Race flyttar in till stan – läs allt om festen, tävlingen, sponsorerna

• Ris och ros från Gyllene Hjulet-juryn: ”Många bra projekt – men var är målen?”

• Stor intervju med Niklas Birgetz: ”Jag kände direkt att det var det här jobbet jag ville ha”

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.