Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 22, 2012

Publicerad: 19 december 2012, 09:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Kolla innehållet i årets sista nummer.


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 22, 2012, gör vi en stor special om mediernas annonspriser 2013. Vi går igenom medieslag för medieslag – och kollar hur medieföretagen resonerar när de höjer priserna för annonsörer och mediebyråer. Dessutom har vi gjort en stor intervju med "Mr produktplacering", amerikanen Ruben Igielko-Herrlich, samt låtit reklamforskaren Erik Modig skriva om resultatet av sitt forskningsprojekt om kreativitetens betydelse för reklamen.

Här är innehållet:

• Lyft för Swedbank – trots krisen. Björn Larsson: "Vår vd Michael Wolf har en tydlig position i den allmänna debatten"

– Analys Carin Fredlund: "Bankerna uppträder girigt"

• Rekordhögt tryck i årets julhandel – Media Markt i sin största julkampanj – här är julens största annonsörer

• ATG bygger om reklamen tillsammans med Åkestam Holst

• Här är printaffären som står stark – fortsatt högtryck hos kundtidningsbranschen

• De öppnar nya ytor för reklam på tågen

• Så placerade han Nokia i The Matrix – stor intervju med Ruben Igielko-Herrlich

– Propaganda Gem till Sverige – har siktet inställt på Sveriges tio största företag

• Motigt för pr-byråerna: Prime: "Alla känner av att vi befinner oss i recession"

• Nya format ska lyfta morgonpress: DN: "En avsevärd summa i nya intäkter"

• Reklamköparna ska lära mer om mobilen

• Twitter försökte köpa Instagram

• Rekordår för Abakus

• Great Works grundare bygger tjänst för dig utan firma

• Så tömdes Smedby Digital i samband med Alex & Freds konkurs

• Så minns Dagens Medias redaktion året som gått

• Regissören Pelle Berglund i stor intervju: "Adjektiven skapas i salongen"

• "Drar nytta av tv-kampanjerna" – därför är Ica-bankens printreklam en vinnare

• KREATIVITET: Forskaren Erik Modig skriver själv om resultatet av sitt forskningsprojekt om reklam och kreativitet

• Polisen slipar på kommunikationen inför stor omorganisation

• GP som e-tidning alla dagar

• DEBATT: "Marknadschef – bli inte en onödig kostnad"

TEMA: ALLA MEDIERNAS ANNONSPRISER 2013

• TV: Alla tv-hus höjer priset – "Vi har högre efterfrågan än utbud"

• DAGSPRESS: Bara Metro och City blir billigare

– Analys Stefan Melesko: "Priserna borde sänkas"

• WEBB: Metro höjer priset mest

• WEBB-TV: Fler vill köpa webb-tv

• MOBIL: Fortsatt låga priser i mobilen

• TIDSKRIFTER: Vikande läsning ger högre bruttopriser – Aller höjer på nästan alla titlar

• UTOMHUS: Wallstreet tar över Globen – skilda strategier för priset 2013

• RADIO: SBS höjer – MTG lämnar priset orört

• BIO: SF Media lanserar partnerspotar

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.