Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 18, 2012

Publicerad: 24 Oktober 2012, 07:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 18, 2012, går vi bland annat igenom alla tidskriftsförlagens räckvidder – och kan konstatera att nästan 2,6 miljoner läsare har försvunnit på fem år. Värst drabbade är Aller Media och Bonnier Tidskrifter. Dessutom synar vi kommunikationen kring hiv och aids under 80-, 90-, och 00-talet, med anledning av Jonas Gardells hyllade tv-serie ”Torka aldrig tårar utan handskar”.

Här är innehållet:

• Telenor lyfter – tack vare eller trots reklamen med entreprenören Sören?

– Kvinnor väljer Tre – männen ratar

– Analys Carin Fredlund: ”Hela branschen tjatar om lågt pris”

• Microsoft byter hela sin profil – ”Vi ömsar skinn och blir snyggare”

• Kundens betyg – bättre än reklam

– Relevant Traffic: ”Superviktigt att ha en positiv mediebild på nätet”

– Så lyckas du på nätet

• Reklam-tv tar mark – SVT backar

– TV3:s tidiga höstpremiärer gav resultat

– SVT brände sitt krut på sporten

• Bakhysterin är här – ”Lätt att få med annonsörer”

• Newsweek skrotar pappret

• Froosh och Nöjesguiden gör gemensam kampanj

• 2,6 miljoner läsare har flytt tidskrifterna – Bonnier och Aller Media värst drabbade

• Så lanseras Netflix i Sverige – grundaren Reed Hastings: ”Jag tror vi kan få alla att prova”

• Kanal 5:s nya chefer oroas inte av Netflix: ”De får skitsvårt att generera löpsedlar”

• Krönika Björn Hedensjö: ”Vi överskattar fingret i luften-känslan”

• DMA 2012: ”Bygg en sms-lista” – tre mobilexperter levererar sina bästa tips

– Krönika Erik Westerberg: ”Kunskap om kunden ger makt”

• Byråchefer trotsar konjunkturen – 9 av 16 tror på vikande efterfrågan under 2013

– Analys Stefan Melesko: ”Gamla sanningar gäller inte längre”

• Olika syn på pitcher – bara 2 av 12 byråer betalar sina underleverantörer

• Ny hård kritik mot Xaxis: ”Kan vara läge att införa straff”

• Krönika Anders Rydell: ”Vi fastnar i ljudet av vårt eget eko”

• Månadens printannons: ”Äkta berättelser gav lyft”

– Byrån: ”Vi lyfter fakta”

• SPECIAL AIDS OCH HIV: Död och rädsla byttes ut mot sagor om mänskliga möten

– 2000-talet: ”Det går inte att göra stora kampanjer som berör alla”

• F&U: Därför gynnas SD av undersökningarna – ”De bör inte användas”

• SPECIAL OM ALKOHOL PÅ JOBBET:

– ”Ingen såg att pappa var sjuk”

– Marknadschefen som vann kampen mot spriten

• Debatt SvD:s Fredric Karén: ”Där avgörs slaget”

• Hur gick det sen, .SE-stiftelsen, som bjuder in journalister till en ”föreläsningsserie om internet”

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.