Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 16, 2012

Publicerad: 26 september 2012, 08:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Kolla innehållet i senaste numret.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 16, 2012, publicerar vi bland annat ett stort reportage om DDB Stockholms och Försvarsmaktens framtida utmaningar, och om hur de nu går vidare i sin framgångsrika kommunikation i en ny kommunikationsplattform. Dessutom berättar vi om de tuffa utmaningarna för Carat, och följer med på reklamfilmsinspelning med Måns Herngren och Elon.

Här är innehållet:

• Modeköparna blir allt mer illojala – Kappahls motdrag: nytt reklamkoncept och comeback i tv

– Analys Carin Fredlund: ”Kappahl och MQ behöver rejäla krafttag”

• P&G gör lokal reklam – dagligvarujätten byter spår i sin kommunikation

• Så förvandlades Canal Plus till C More – ”Det hade kunnat bli ett helt sinnessjukt projekt”

• Krönika Anders Rydell: ”Frågan är hur långt in de sociala medierna är redo att släppa in annonsörerna”

• STORT REPORTAGE: Försvaret kräver mer av DDB – så blir nästa steg på den framgångsrika kommunikationsresan

• Den hemliga planen för revansch – här försöker de rädda spillrorna av konkursade Fieldwork

– Kunden: ”Jag visste ingenting innan jag läste om det i medierna”

• Spinn görs om och flyttar till Friends Arena

• Snuvade på domänen – Schibsted strider för att få tillbaka Aftonbladet Play

– Experten: Så får du tillbaka ditt domännamn

• Undersökning: ”Svårt att nå igenom i Almedalen”

• ”Vi ska bli bättre” – Hockeyallsvenskan kraftsamlar inför årets säsong

• TV4 Play släpper fyra nya annonsformat

• Kritiken mot Group M:s annonsbörs Xaxis avtar

• Hård kritik mot mediebyråbarometern – ”Man kan få bilden av att tv tappar”

• Här är nya dråpslaget för Carat – jättekunden Telenor ska ha valt bort byrån

• Bostad ner 20 procent – DN drabbas hårdast

• Han lurades av Adtail – begär bolaget i konkurs efter utebliven betalning

• Getupdated söker 44 miljoner kronor

• Schibsted tar täten på börsen – SEB: ”Har verkligen lyckats bli ett digitalt mediehus”

– Analys Stefan Melesko: ”Hundratals miljoner saknas för Bonnier”

• REPORTAGE: Elon turnérar Sverige runt med Måns Herngren

– Marknadschefen: ”Dialekter står i centrum”

• Månadens printannons: Norwegians hen-annons gav bra effekt – ”Man måste våga ta risken”

• Intervju med reklamveteranen Fredrik Jerlov: ”Kunderna bryr sig inte om hur bra du påstår att du är”

• ”Man ser ut som en idiot” – Hallå där Sonja Leister som sågar TNS Sifos nya radiomätning med PPM

• 5 frågor till Magic House, som nyligen drog igång en kampanj på Twitter

• Debatt: Google: ”Sverige missar mobila affärer”

• Debatt: ”Gapet mellan försäljning och marknad måste täppas igen”

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev