Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 13, 2012

Publicerad: 15 Augusti 2012, 09:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Kolla innehållet i senaste numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 13, 2012, tittar vi bland annat närmare på relationen mellan medierådgivarna och mediesäljarna. En stor enkät omgärdar en fördjupning av resultaten från en säljundersökning som visar att Metro och Aller Media för närvarande har högst anseende hos mediebyråerna.

Här är innehållet:

• Motigt för både Mark och Fabian – analys av Media Markts och Sibas reklam

– Elgiganten skiftar fokus – vill bli personliga

• Tobaksbolag kan stoppas från sponsring

• Hästens gör comeback

• ”Får inte bli polisiärt” – branschföreningen varnar för OS strikta sponsringsregler

• Reportage: Dubbelt upp för Havana Club – Carin Fredlund träffar personerna bakom spritmärkets djärva marknadsföringsgrepp

SÄLJSPECIAL

– Stor enkät

– Hon har lyft Allers säljkår

– Mediebyråerna: Metro är bäst

– Albinsson & Sjöberg får sämst betyg

– Dyster prognos – så spår mediebyråerna framtiden

• Ny standard för banners får beröm – ”Ett steg i helt rätt riktning”

• Extrem-sponsring i nya nationalarenan – vi lyfter på taket till Friends Arena

– Expert: ”Konstant krig mellan arenorna tjänar ingen på”

• Enkät med branschorganisationerna: Här är branschens hetaste frågor i höst

• CASET: United Pancaces utmaning – att sälja en onödig och nyttig produkt

• Intervju med Primes grundare Carl Fredrik Sammeli som tar timeout och flyttar till Sydafrika

• Hallå där Ulf Dageby, 68, sångare i Nationalteatern. Har du hört att Siba ljudsatt sin senaste reklamfilm med er låt ”Kolla kolla”?

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.